Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cane
Nu som vi är i kalla tider då det är dags att elda diesel; är det någon här som har eftermonterat fjärrstart till dieselvärmare?
Bilen det gäller är min norskreggade V70II 2.4D MY08.

Jag vill gärna ha rekommendationer på vem som är duktig på detta i Göteborg - eller längs E6:an upp mot Oslo.
Eventuellt, kan man göra detta själv för att minimera kostnaden?

Tack på förhand för alla tips!
Jag lät Bilia i Stockholm göra det på min XC70 -12.

Kostade kring 5.000 om jag mins rätt (jag har försökt förtränga det...).

Jag tror inte att du enkelt gör det själv. Misstänker starkt att rätt mjukvara måste laddas. Det krävs också att du har tidur till värmaren -- men det har väl de flesta redan.

Jag skulle tro att samtliga Volvoverkstäder kan installera fjärrstarten. Det är inte direkt en stor operation.
Ja det är nog tyvärr inte så enkelt att göra själv som jag hadde hoppats på. Jag kollade upp priset hos BraBil i Gbg och där skulle dom ha hela 6100,- inkl. montering.

Jag har sett ett erbjudande tidigare hos Bilia runt 4500,- eller 4995,- men det var cirka ett år sedan. Kostar det över 6 laxar nu lägger jag hällre detta på is med hopp om att erbjudandet kommer tillbaka en gång i framtiden.
Hittar inte monteringsanvisningen nu, men när jag läste den sist så tyckte jag absolut inte att det var värt att göra det själv, det var ganska mycket som skulle demonteras om jag minns rätt.
De är hur enkelt som helst at göre själv. Gjorde det förra vinteren och fik uppdatert sofwaren i forbindelse med service, så det kostade endast priset för softwaren. Det bäste tilbehöret i världen under vintern. Ville önske at min S70R ochså hadde remote til bränslevärmaren. :D

Mvh,
Kristian
Volvo 360 88 söker dragkrok

Bör finnas på skroten om inte annars. V[…]

En heads up till alla som läser den hä[…]

Tjänare! Har bytt kamrem efter multiremsras, […]

Jo, det behöver man. Uppgiften ovan är […]