Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LasseL
Hej!

I november går fabriksgarantin ut på min MY11 V70 II AWD.
Ska in på service nu, vad bör jag be dem kolla extra noga?

Tackar för input!
av loyd
LasseL skrev:Hej!

I november går fabriksgarantin ut på min MY11 V70 II AWD.
Ska in på service nu, vad bör jag be dem kolla extra noga?

Tackar för input!
betvivlar starkt att de " kollar extra noga" .. bara för att din nybilsgaranti går ut .....
Lysna , prova alllt så det fungerar och inte giker, knarrar / klonkar .....
Är du första ägaren så brujkar det inte vara några problem tills bilen fyller 3 år ( reklamationsrätten ) ,...

Har själv varit inne för måna gånger med mina 2 bilar ( c30 d2 rdesign - 12 .... klonkande framvagn . v70 2,4d -10 ... klonkande framvagn , skeva framskivor , falsklarm , strulande bensinvärmare ( byte CEM ) med mera ...

har inte varit nått bekymmmer så länge den är under 3 år / första ägaren ...

MEN ! man undrar ju ... vart har volvos " premium- känsla" tagit vägen .... för mig är den som bortblåst , blir nog koreanskt nästa gång :roll:
av Bubselubsen
Hej!

Har en V70 D5 AWD MY11 som gått 3800 mil och har nu 24 dagar kvar på garantin. Hade in den för att byta en givare till larmet. Påpekade dessutom att bakluckans dämpare är slut så man får dra upp luckan och skjuta upp den helt för att den inte har kraft att dra sig upp själv. Sen så har den ett knarrande ljud från bakvargnen när jag kör i ett litet kraftigare gupp. Inget av dessa fel hittade de och förstod inte vad det kunde vara.

Tilläggas kan att jag haft bilen sen ny och är ganska pedant och kört riktigt långsamt och försiktigt hela tiden.

Håller verkligen inte dämparna till bakluckan mer än 2 år? Är det samma sak med stötdämparna bak? Eller är det något annat som är slut? Inte känns det som premium iaf.....inte ens nära! De har nog att göra med att klara sig i facket under premium!

Ska in på fredag igen nu för en ytterligare koll.....få se då vad som händer!
Användarvisningsbild
av Guligan
Är det inte det "ordinarie" gneket från bakluckan som du hör tror du?
av Krakus
TS!

Gör som jag gjorde med Puggan för några år sen! Lämna in på test hos Motormännen!
Det var bland det bästa jag gjort! De hittade ett antal fel! Malmö Bilcentrum var riktig sura.
Allt fixades på garantin. 2 veckor innan utgången. Fakturan hamnade på drygga 36000!!!
Små fel som hittades, krävde mycket jobb. Var utan bil i 3 dygn.

Och den strular nu med.
:twisted:
av Bubselubsen
Hej igen!

Nä inte bakluckans gnetande. Är någonstans under bilden. När jag blev förbannad och påpekade det så sa de att det kunde behövas pumpas in mera fett i några bussningar i bakvagnen.....så vi får väl se om det är det. Enligt kundmottagaren så skulle det ta en hel del tid att byta dämparna till bakluckan. bra om man skulle få det gjort nu då så kanske de håller ett par år till. Efter det får man väl ha en pinne att palla upp den med! :-)

Det med motormännen lät som en mkt bra idé!! Är ju i senaste laget nu men det ska ju alla tänka på kanske....oavsett bilmärke!

Har ju gått och grummat på byta mig en XC70 MY14 men nu vete fan....kanske man försöker betala av den man har och sen börja se vad det finns för andra bilar....som håller ihop med än vad Volvo tydligen gör. Synd...det som händer när de prutar på kvalitéen är ju att de förr eller senare kommer att försvinna från marknaden! Tråkigt men sant!
Användarvisningsbild
av Vojje
Bubselubsen skrev:....som håller ihop med än vad Volvo tydligen gör.
Opel, cittra och pegga ska samarbeta, vilket ska resultera i ett flertal fantastiska biljävlar :mrgreen:

Motormännen är en kanonide, men antagligen inte helt gratis, eller K.?
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]