Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#693516
Var inne på Bilbolaget idag och skulle hämta ut några stänkskydd, då meddelade damen i kassan att det fans en kampanj på min bil ang kontroll av expansionsventil, den blev utbytt i Augusti men de ville ha in bilen iaf, någon som vet mer om denna kampanj?
av estufo
#694874
Droopy skrev:Ingen aning, fick en tid bokad bara då jag var inne på Bilbolaget i ett annat ärende.
Volvo Personvagnar AB har beslutat att utföra en serviceåtgärd som berör ungefär 51 000 bilar av modellerna S60, V60, XC60, V70, XC70 och S80 (årsmodell 2012) utrustade med luftkonditionering.

Volvos undersökningar har visat att den termiska expansionsventilen blivit felaktigt monterad på förångaren av leverantören. Det kan leda till missljud i luftkonditioneringssystemet som kan störa kunden.

Ni är välkomna!:)
#695001
estufo skrev:
Droopy skrev:Ingen aning, fick en tid bokad bara då jag var inne på Bilbolaget i ett annat ärende.
Volvo Personvagnar AB har beslutat att utföra en serviceåtgärd som berör ungefär 51 000 bilar av modellerna S60, V60, XC60, V70, XC70 och S80 (årsmodell 2012) utrustade med luftkonditionering.

Volvos undersökningar har visat att den termiska expansionsventilen blivit felaktigt monterad på förångaren av leverantören. Det kan leda till missljud i luftkonditioneringssystemet som kan störa kunden.

Ni är välkomna!:)
Det lustiga är att min expansionsventil är utbytt just pga ylande ljud från ACn men de ska ha in den iaf, nåja får väl passa på att be dem kolla lite andra saker då istället när nu ändå bilen ska dit.

Om du kör live data så kan du fö[…]

Ja alltså den där svarta grejen/ plastl[…]

Ehhhh... Du skriver så här "mes[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]