Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av patrick1977
Hej!
Bilen vägrade först starta, den satte på varnigsblinkers. När jag läste av felkoder fick jag fram följande: B10DD och B10A2. Vad är det för fel? Bilen är en S80 2.4D -07
av patrick1977
Om batteriet är dåligt, kan man få sådana koder då? När bilen är igång visar den 13Volt. När jag stänger av den så visar den 11.6Volt. Har hänt 2 gånger idag att bilen inte startar direkt. Jag får låsa bilen å låsa upp, då startar den.
av trojlee
Låter som att du har dåligt batteri i nyckeln. Då trilskas startspärren. Alternativ två är kamaxelgivaren men prova använd nyckel nr 2 och se om samma fel uppstår...
av Tim
trojlee skrev:Låter som att du har dåligt batteri i nyckeln. Då trilskas startspärren. Alternativ två är kamaxelgivaren men prova använd nyckel nr 2 och se om samma fel uppstår...
Batteriet i nyckeln har väl inger med startspärren att göra!?
Användarvisningsbild
av hollan
hur har du fått fram felkoderna för det är inget jag känner igen?
11,6v är på tok förlite skall ligga på ca 12,5 i viloström när motorn är igång så skall den ladda mellan 13,5 och 14,2 beroende på ytter temp och hur urladdat batteriet är
kamaxelgivaren hur kommer du fram till detta? och i övrigt är det som tim skriver batteriet i nyckeln är endast till fjärrsändaren har inget alls med transpondern till startspärren att göra
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]