- tor 11 okt 2012, 05:08
#689240
Tänkte sätta dit extraljus (xenon) på min V70 2011, läste instruktionerna för kabeldragning och allt vad det innebär, så låter nog min verkstad fixa nästan allt vid servicen. Om jag låter Volvo koppla in kabelmatta, knapp i kupén, programmera och borra i balken för extraljushållaren, kommer att sätta dit en hållare för tre ljus själv. Förmodligen blir det tre stycken xenon på 50-60 watt, alltså totalt 150-180 watt beroende på lampval.
Kan jag då använda kablarna som Volvo dragit fram som signalkablar istället, alltså till ett relä som driver xenonlampornas ballaster? Har tittat på Xenonkungens relä för tre ljus.
Är systemet bra skyddat med säkringarna som är med om jag kopplar som jag tänkt mig?
Är det dumt att sätta ballasterna i batteriboxen?
Var ska man ta ström till positionsljusen?
Ge gärna synpunkter!

Kan jag då använda kablarna som Volvo dragit fram som signalkablar istället, alltså till ett relä som driver xenonlampornas ballaster? Har tittat på Xenonkungens relä för tre ljus.
Är systemet bra skyddat med säkringarna som är med om jag kopplar som jag tänkt mig?
Är det dumt att sätta ballasterna i batteriboxen?
Var ska man ta ström till positionsljusen?
Ge gärna synpunkter!

Senast redigerad av 1 pjaar, redigerad totalt 0 gånger.