Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henso
Snackade med en endurokompis i helgen som också kör v70 2008 som mig och enligt honom så byter volvo ut bakre länkarmar på rostskyddsgarantin, antar att rost kryper in under färgen där bussningen sitter så att den tillslut lossnar..någon här som fått sina bytta?

Skulle passa bra nu då jag i eftermiddag skulle hämta bilen efter en framvagnsinställning men fick istället med mig en offert på 5600:- för byta av länkarmen samt ny 4-hjulsinställning.
Bara länkarmen gick på 2400:-+m.

mvh Henric
Användarvisningsbild
av Brainy
Volvo tog det på min, byttes på Lidingö bilteknik för två (?) veckor sedan. Jag fick dock höra att att jag hade tur då de från v48 får bussningen som enskild reservdel och då ska byta bara den, inte hela bärarmen.
Så skynda dig in till en volvoverkstad och berätta vad de sagt på firman som skulle göra hjulinställningen och se till så du får dem bytta på rostskyddsgarantin.

Noteras bör att volvo inte anser att någon hjulinställning behöver göras efter detta byte så är man av annan åsikt så får man betala det själv.

Edit: Såg att du bara fått offert på den ena, men antagligen är ju även den andra dålig så be verkstaden kolla upp den andra noggrant med så de byter den med om den är dålig. Min var riktigt dålig på ena sidan och bara dålig på den andra sidan.
Användarvisningsbild
av henso
kanon med lite info. Var och fick tid idag men kundmottagaren var inte helt insatt i detta får se vad de säger på verkstan , ska dit den 22 för kontroll iaf.
Jag bugar och tackar, nu har jag mera kött på benen/Henric
av Raymond
Om du har en -09 og ikke har byttet disse foringer noen gang, er det nok ikke så mye å titte på. De er 99% sikkert slutt. Kommer jo såklart an på hvor langt bilen har gått da.
av Raymond
Er nok problem på -10 med, men den har jo ikke gått så langt så kan hende det ikke er noe problem enda. De er rustskyddsbehandlade nå, men lite osäker på när det ble införd i produktionen.
Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?

Felet löst, beskrivning i första inl&aum[…]

V90 läggs ner.

På "bygg-sidan" kostar Passat T[…]