Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joholger
Jag har sett en v70 2.4d (2010) som är märkt med D5 både baktill och även på motorkåpan. Kan det vara sådan märkning i en övergångsperiod till nya D5? Kan den komma så från fabrik? Någon som vet??

//J
Användarvisningsbild
av NovemberRain
Det var ju märkligt att den då är märkt med D5. Iof är det ju inga problem att byta emblem och motorkåpa, men varför skulle man vilja det?
av Mwi
Det är orginal från fabrik med D5 motorkåpa, kör en sån i jobbet. Lägre effekt men samma vrid som D5 men tror att den motorn bara fanns under 2010 i V70, den har enkel turbo men går ganska skönt och hyfsat snålt.
av joholger
Mwi skrev:Det är orginal från fabrik med D5 motorkåpa, kör en sån i jobbet. Lägre effekt men samma vrid som D5 men tror att den motorn bara fanns under 2010 i V70, den har enkel turbo men går ganska skönt och hyfsat snålt.

Grymt! Tack, då har förmodligen nån filur bara satt på det nya emblemet där bak :)
av Mwi
joholger skrev:Grymt! Tack, då har förmodligen nån filur bara satt på det nya emblemet där bak :)
Ekonomiskt sätt att öka statusen :D bland grannarna.
Användarvisningsbild
av Guru
Mwi skrev:
joholger skrev:Grymt! Tack, då har förmodligen nån filur bara satt på det nya emblemet där bak :)
Ekonomiskt sätt att öka statusen :D bland grannarna.
Fast MY10 D5 har dubbla utblås så frågan är vem man lurar?

Motorkåpan är samma i båda bilarna, namnet till trots.
Användarvisningsbild
av crumpets
Kanske nån som chippat sin 2.4D och vill intala sig att han kan kalla den D5 bara för det. Mao. är kanske tanken bara att lura sig själv ;)

Annars borde ju de flesta som är nördiga nog att höja på ögonbrynen åt "D5" vara medvetna om utblåsantalen.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Finns det någon som höjer på ögonbrynen för att det står D5 på bakluckan?? :shock:

Hade det stått D8 på en Volvo hade jag kanske gjort det.... :lol:
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]