Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag har en Volvo V70 II 2.5T (200hk) -08 som strular elektroniskt.

Mina problem är följande, CD/Radio fungerar inte (displayen startar men visar enbart AC) och därmed går inte backsensorn att använda, bilen falsklarmar ibland, framfönsterrutorna går inte automatiskt att fytta hela vägen med ett snabbt tryck utan knappen måste hållas nere hela vägen.
Dessutom har det mitt under körning helt plötsligt stått att motorhuven är öppen (2 gånger) och de sista dagarna har det stått att SRS airbag service erfordras (dyker upp varje bilfärd).
När jag gick igenom alla säkringarna så upptäckte jag att en 25A säkring för audioförstärkaren i den blå dosan (modul D bagageutrymmet) hade gått och när den ersätts med en ny så smäller den direkt.
Säkringen kan ju eventuellt förklara att CD/radion inte fungerar men om de andra glitcharna har med det att göra och hur man kan hitta var den förmodade kortslutningen finns är en annan fråga.

Om någon har funderingar angående detta eller kanske t.o.m. har haft liknande problem som klarats upp så uppskattas all hjälp.

Mvh Kurt

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]