Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s60r
Köpte mig ett par nya backspeglar av 2012 års modell med diodblinkers till min 09:a..

Någon som vet om det bara är att byta rakt av?, eller måste man flytta över nått från gamla spegeln tex?.

Köpte speglar med samma utrustning som jag redan har på min, alltså bara vanliga elektriska speglar utan markbelysning och infällning..
av Mattiasa
Hur gick det för dig med detta? Gick det utan konstigheter?
Det svåra kanske är att hitta speglar med samma spec som har på sin bil eller?
Enligt den här tråden ska det inte vara några problem att byta så länge man håller sig till samma variant (fasta/el/blis/belysning etc)
av Mattiasa
lobbysleeper skrev:Enligt den här tråden ska det inte vara några problem att byta så länge man håller sig till samma variant (fasta/el/blis/belysning etc)
Tackar! Fick reserverat två speglar i Jönköping, då deras betalningstjänst var nere idag. Får lösa det på Måndag.

Blir finfint detta. :D
av ThunderAce
river ni ner dörrklädseln så ser ni ganska snart hur många kablar ni har fördraget i dörren, brukar vara fördraget för en spegel med
max antal option för just den bilen

tex, har en S60 2002 som jag moddar med facelift detalljer från en S60 2007 classic backspeglar med blinkers, och den enda som saknas är
just till blinkersen för den finns inte annars, men kablar för elinfällning, eljustering, tempgivare, markbelysning, eluppvärmning de finns
redan där för att sånna speglar finns att köpa som tillval men utan blinkers, drog om en sladd så nu har jag blinkers också

räkna kablar så ser du hur mycket du kan få. sen är det bara att dra kablar och koppla in enligt schema

har en v70 09:a men har inte räknat där än, till slut så ska denna uppdateras med nya prylar också
Användarvisningsbild
av daSea
Kan nog vara så att du tyvärr inte får med alla funktioner där... Du säger att du har 8 kablar ut till spegeln och den spegeln du länkar till kräver 14 kablar för full funktionalitet. (14KBL 12- under anmärkning i del-beskrivningen). De speglarna är elektriskt infällbara med markbelysning. Just markbelysningen tänds bara när du manuellt trycker på ljusknappen (solen) på nyckeln... Har sådana speglar på min bil och hade tyckt att det vore trevligt att just markbelysningen tänds automatiskt varje gång du låser upp bilen, som övrig belysning... vet ej om man kan koppla om detta på något sätt. Det går iaf inte ändra via inställningar. Det enda man kan ändra där är hur länge denna så kallade ledbelysning (inte LED!) skall lysa 30s, 60s eller 90s efter att man aktiverat den med nyckeln...

Du kanske kan koppla in detta på något annat sätt genom att ta ström till markbelysningen från någon annan kontakt... risken är kanske att de då istället lyser hela tiden under körning...
av ThunderAce
Ska du ändå in till Volvo för att ladda mjukvara för elinfällning så fxar de det sammtidigt, då kommer det funka som om det vore från fabrik.

Gjorde det på S60 2002 med speglar från en S60 2007 Classic med blinkers
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]