Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stefan.li
I och med Apple lightning port så försvinner analog ut och endast digital signal finns kvar.

Så frågan är hanterar Volvos stereo analog eller digital ljudsignal via usb porten, visst borde det vara digitalt eftersom artist och låttitel visas i displayen?
av Tartryffel
Nu hör inte det här hemma i den här kategorin men det kan ju vara av intresse ändå: de äldre adaptrarna till t.ex. S60/V70N osv kommer inte att funka för de tar den analoga signalen.

Jag är så less på Apple alltså.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det gäller att hänga med i utvecklingen.... bara att köpa ny bil när Apple byter kontakt....
av Erst
Med en adapter för ett par hundra kr så ska det funka som förr. Förutom analog video (som inte används av Volvo) så ska alla gamla interface stödas genom adaptern.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
paso skrev:http://www.99mac.se/artiklar/3054-adapt ... store.html

Det kanske ändå inte är "nödvändigt" att köpa ny bil för att matcha iphone 5 :wink: :wink:
Det är Appels affärsmodell. 250 milioner sålda iPhones * 249-349 kr/ adapter och vips så cashar de in 7.500.000.000 kr bara på adaptern.
av LOTEZ
Intressant tråd.

Men för oss med sensus som streamar lär det fungera som innan? Jag har ALLT fungerande. Titel, höja,sänka, byta låt med knapapr på ratten osv..... iPhone 4 ios 5,1
av perhall
Apple vägrar ju att ansluta sig till micro-SD-standarden och har igen en ny laddare till iPhone 5. Möjligen sparar de 2 gram men skapar mycket irritation. De var ju en gång i tiden ute med att öppna system är bra, nu är det tvärtom. Ung. som FOREX som tyckte man skulle betala kontant för de var billigare tills de hade tagit över marknaden och helt plötsligt ville att man skulle betala med FOREX-kort eller köpa valuta från FOREX, nu med tio gånger högre spread mellan köp- och säljkurs än när de var en mindre aktör/PH

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?