Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JRA
Hej på er. Rookie på forumet! Jag har en V70 2.5Ft -09a som vid (Rejält)gaspådrag liksom dör en sekund eller två för att sen "börja"gå igen. Någon mer som har upplevt detta? Har haft den inne en gång men ingen bättring, ska in igen om några veckor.
av hckling
Roligt... jag kan tyvärr inte hjälpa dig annat än med en bump, men jag kan säga att min gamla Audi 80 från -92 har exakt samma symptom. Jag har dock aldrig lyckats lista ut vad det beror på. Den kan också gå lite ryckigt på låga varv.
av JRA
Tack för svaret då! Verkar ju vara ett ganska ovanlig fel som ingen annan här har... En Volvo o en Audi... :lol:
av MattiasD
2.5FT sägs ha en långsam gasrespons. Har du testat en annan bil och vet att något är fel? Jag märkte aldrig att det tog flera sekunder med min 2.5FT men andra sidan kör jag sällan med "rejäl gas". Annars kanske det är nåt med turbon som laddar långsamt. Kanske tjuvdrar luft?
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]