Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus6
Uppdaterade RTI'n i somras och sedan dess har inte min röststyrning fungerat, verkar som den tappat filerna på något vänster. När man går in i röstinställningar är nästan alla val utgråade och går inte att välja. Tittar man på vilka kommandon som finns tillgängliga står endast "Avbryt" i listan. Trycker man på knappen på ratten händer ingenting...

Ville bara kolla om någon råkat ut för det innan man bokar tid... Tackar på förhand !
Senast redigerad av 1 Nexus6, redigerad totalt 0 gånger.
av Agneo
Prova att köra in samma skiva som du uppdaterade med senast!
Vet en med samma problem och han testade att ladda om den igen och då funkade röststyrningen igen!

Mvh
Användarvisningsbild
av Nexus6
Tänkte dela med mig av en liten uppdatering i mitt "felsökande". Har kört sista uppdateringsskivan, 1h 04min.. Ingen skillnad.

Har nu kört i första skivan igen men inte fått igång uppdateringen, "läser skiva" men inget händer.

Den får en chans till i morgon sen blir det att boka tid..
Användarvisningsbild
av Nexus6
Av någon konstig anledning var det första skivan som gjorde tricket. Lät den sitta i i c:a en halvtimma med meddelandet "Läser skiva". Till slut kom det mycket riktigt upp ett meddelande att skivan redan körts och inte kan köras igen. Skickade ut skivan och testade röststyrningen vilken fungerar finfint igen!

// nex
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]