Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselanddust
Volvo får tuff konkurrens närmsta åren. V70 börjar bli till åren kommen och motståndarna lanserar nya modeller ett par år innan vi kan se en ny V70.

Passat - faceliftade för ett par år sedan och kan väl inte ses som en ny bil, men med Alltrack till rätt pris är den en mycket tuff motståndare
Mondeo - Ja, en Ford! Normalt inget att tänka på men jag såg bilder på nya Mondeon igår och den såg riktigt, riktigt fin ut och man lär ju få in en massa lulllull på tjänstebilen som man inte har råd med om man tar en V70
Mazda 6 kommer också i ny generation nu men den kombin såg inte ut att svälja mycket så den går ju bort därför. Så frågan nästa gång är väl:
V70, Passat eller Modeo?

Vad tycker ni om dessa?
av dst02
V70 går fetbort pga kvaliten, ford vet jag inget om men den känns bara skeptisk, passat skulle nog jag valt av dessa 3
Användarvisningsbild
av epostaren
Passaten går bort p.g.a. mycket dålig kvalitet. Ford Mondeo är OK. Mazda är roliga, men för bullriga. Volvon har bästa kvalite av dessa, så jag väljer Volvon.
av llesrof
Ford Mondeo har ju genom historien visat att de är ren och skär skit. De är som taskiga förhållanden. Allt verkar hur bra som helst till en början men efter ett tag börjar problemen. Och de blir bara värre och värre och till slut tål man inte ens att se skiten. Och ändå går folk på det om och om igen.
av Amli
Jag gillar både Passat och V70. Valet mellan dessa två hade hängt mycket på vilka drivlinor det står mellan.
Såvida vi inte pratar om D5 AWD eller T6 i V70 hade jag förmodligen gått på en Passat.

En Passat Variant 2.0TDI 177hk DSG 4-motion är i mina ögon en sällsynt prisvärd bil.
av dst02
llesrof skrev:Ford Mondeo har ju genom historien visat att de är ren och skär skit. De är som taskiga förhållanden. Allt verkar hur bra som helst till en början men efter ett tag börjar problemen. Och de blir bara värre och värre och till slut tål man inte ens att se skiten. Och ändå går folk på det om och om igen.

Och visst är det en massa forddelar på aktuella V70 så de kanske förklarar alla problem man har me skiten :(
av Lövet
De flesta som klagar på Ford gör det baserat på att de hade nån gammal Ford Orion i slutet av 80-talet. Det har hänt MASSOR med kvaliteten och drivlinor och chassi har Ford varit grymma på sedan mitten av 90-talet. Dock har de fortfarande svårt med andrahandsvärdet men som tjänstebil utan ansvar för andrahandsvärdet skulle jag lätt kunnat ha en. Kolla bara linjerna på nya Mondeon. Smakar kombination av Aston Martin och Jaguar XF. Sämre inspiration kan man ha.
Bild

Passat är en grym bil att vara i. Fina stolar, hög kvalitetskänsla. När man står still.
När bilen rullar inser man att de glömde stoppa i fjädring i bilen. Den är stenhård, i samma nivå som min med M-sportchassi. Passar inte alls.
Bilen har också enorma problem med lackkvaliteten. Titta på 3-4 år gamla Passater, de är fulla med lacksläpp och rost.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]