Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svanberg
Hej!

Mitt första inlägg här på forumet, har kikat in här ibland för o hitta information men aldrig blivit av att regga sig.
Har så klart sökt lite här på forumet men inte hittat något.

Min fundering, jag har en V70 II -08 och undrar hur man fixerar temperaturinställningen i bilen så att man med endast en ratt kan justera temperaturen på båda sidor samtidigt.
Jag har bläddrat i menyer tryckt hit o dit men utan att hitta något. Det känns som att detta går i alla andra bilar med ECC ?? Har sett funktionen i farbrors s40 -07 så det måste väl gå?

Tacksam om någon vet hur man gör.

mvh
Richard
Helt sjukt. Tur man har V50 så man får både motortempmätare och en ratt för värmen (som med ett extra knapp tryck kan välja vänster och höger också om man vill).
svanberg skrev:Det är så alltså.. Dom måste bara ha missat det på denna modellen eller nåt eftersom det finns på s40/v50in..

Men det där med gummibandet låter som en bra ide! HeHe

Tack för alla svar iaf!
Det är en sån här grej där man tänker, har de missat det el hur tänkte de?

Sjukt irriterande men fins inget att göra.
Har aldrig funderat på det. Våra står på 21grader nästan jämnt och det sköter automatiken sedan att hålla.
Skruvar ni mycket på värmen?
Innan jag fick min fru att låta bli att skruva när det var varmt i kupen när man tog bilen och ville få ned tempen som hon trodde gick snabbare genom att skruva ned temperaturen så rörs de nästan aldrig.
AndS skrev:Har aldrig funderat på det. Våra står på 21grader nästan jämnt och det sköter automatiken sedan att hålla.
Skruvar ni mycket på värmen?
Innan jag fick min fru att låta bli att skruva när det var varmt i kupen när man tog bilen och ville få ned tempen som hon trodde gick snabbare genom att skruva ned temperaturen så rörs de nästan aldrig.
Mycket beror ju på dagsformen hos föraren. Har man varit och tränat så vill man inte ha så varmt som om det är en höstdag och man är frusen.

Ang. folk som tror att det hjälper att ställa om klimaten för att det ska bli snabbare varmt/kallt så kan det ta lång tid att få in något sånt så att dom fattar. Eller som med svärmor som rullar ner rutorna när hos kör med ACn för att det ska fläkta lite...
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]