Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av corzair
Ska min bil verkligen låta på det här viset?
Ljudet har uppstått flera ggr framför allt när jag har kört länge i blött väder.

Senast redigerad av 1 corzair, redigerad totalt 0 gånger.
av corzair
Kan tillägga att ljudet uppstår när man har fullt rattutslag och bilen driver framåt, samma ljud åt både höger och vänster.

Bilen är en v70drive-12 med 2100mil på mätaren.
Man lär väl själv behöva ta reda på vad felet är innan man lämnar in den på verkstaden så kanske man har tur och dom kan fixa det...
av stefan.li
corzair skrev:Ska min bil verkligen låta på det här viset?
Ljudet har uppstått flera ggr framför allt när jag har kört länge i blött väder.

[youtube]
[/youtube]

Min my11 låter INTE så där iaf.
av corzair
skickade ett litet bistert mail till säljaren som sålde min bil och fick svar idag att dom tar in bilen den 4/10 så får väl se vad som händer...
av Johannnes
corzair skrev:skickade ett litet bistert mail till säljaren som sålde min bil och fick svar idag att dom tar in bilen den 4/10 så får väl se vad som händer...
Det är garanti så det är bara att lämna in den och ha hyrbil tills bilen blir klar.
av corzair
Kan återkomma nu med att dom inte hittade felet, det har uppstått ett par ggr till men orkar inte pendla till verkstaden längre....

Tänkte även passa på att fråga här när jag ändå skriver, Ibland när jag startar bilen och lägger i friläge och släpper kopplingen så stannar motorn igen (start/stop) MEN sen startar den inte igen utan jag måste trycka på startknappen, inte ska det väl vara så va? Läste även i någon tråd att S/S ska vara inaktiverat när man kör med släp, vilket min inte verkar vara då den stannar, och faktiskt även startar.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]