Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stefan.li
Min garanti går snart ut och jag undrar om det finns nåt som jag borde fixa innan. Jag är supernöjd med bilen men tänkte kolla om det finns småfel som jag kanske inte reagerat på som man ska passa på att få fixade.

Det jag kommit på hittils är:

1 "glappande" baklucka (har eltejp runt bygeln nu för att den sak vara tyst)
2 Dåligt tryck i spolarmunstycken (vid hastigheter från 50 km/h så sputar det endast längst ner på rutan)
av perhall
Kan de verkligen fixa bakluckan? Jag har faktiskt inte haft problemet på 3 V70IImen vet flera som har... och det har inte kunnat fixas.

Kan du inte säga att garantin går ut, du har hittat de nämnda två felen men be dem kolla igenom bilen. Om du är en bra kund o de är seriösa ser de sin chans att få utföra en del garantirep!
PH
av stefan.li
perhall skrev:Kan de verkligen fixa bakluckan? Jag har faktiskt inte haft problemet på 3 V70IImen vet flera som har... och det har inte kunnat fixas.

Kan du inte säga att garantin går ut, du har hittat de nämnda två felen men be dem kolla igenom bilen. Om du är en bra kund o de är seriösa ser de sin chans att få utföra en del garantirep!
PH

Det kan jag säkert och det är det jag kommer att göra, det är nämligen dom som skickat ut ett brev där dom påpekar att garantin snart går ut och om det är något som jag vill ha fixat så är det dags nu.
av dst02
LOTEZ skrev:Fick min -MY08 återköpt efter 16 verkstadsbesök på 8mån. Bla 6ggr för bakluckan...

Hur gick ditt återköp till? Va de på ny bil du begärde återköp? Jag ska iväg på tisda och lyssnar gärna på råd.
av perhall
stefan.li skrev:
perhall skrev:Kan de verkligen fixa bakluckan? Jag har faktiskt inte haft problemet på 3 V70IImen vet flera som har... och det har inte kunnat fixas.

PH

Det kan jag säkert och det är det jag kommer att göra, det är nämligen dom som skickat ut ett brev där dom påpekar att garantin snart går ut och om det är något som jag vill ha fixat så är det dags nu.
Vilken trevlig öppning! Det kan man ju inte tacka nej till utan bör åka dit och få en gratis gg + gratis reparationer på Volvos bekostnad!
PH
av LOTEZ
Bara stå på dig! Jag tjata och tjata.
Till slut sa jag till dom att jag tar hyrbil och ni ringer mig när bilen fungerar som den ska. Sista ggn den va inne ringde plöstligt verkstadschef och beklaga sig. Bokade möte dagen efter där jag, han och säljaren satt ner och räkna vart vi hamna. Fick helt ok (bara milavdrag)

Åkte fler hyrbilsmil än i min egen. Jag kontaktade även Volvo GBG då jag misstänkte fuffens... Jag lämnade bilen 07:00 varje gång och dom ringde 15:55 och sa att bilen var klar. Visade sig att dom fakturerade garantikontot 8h varje gång :) SVIN!
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]