Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nanne
Hej

Var hos den lokala Volvohandlaren för titta och ev köpa ny bil.

Provkörde D4, R design,automat, kändes riktigt bra. Kommer inte att använda den som ren "dragbil"

Är det någon här på forumet som har modellen och kan delge lite omdöme.

Kör visserligen knappt 2000 mil om året så dieseln kanske inte är rätt motor.

Tyvärr fanns ingen bensinare inne just då, men kanske någon här som har provat de båda alternativen bensin/diesel och kan komma med lite goda råd.
av jpennerb
Det skiljer över 50000kr mellan en D4 Aut och T4F Aut blir svårt att räkna hem det med 2000mil/år.
av LOTEZ
Jag beställde V60 D4 men det är mest för jag älskar dieselns motorgång samt VOC

Kör bara 1500-2000 men äh på 4år är det inte såååå jäkla saftig mellanskillnad. Dock inte räknat på det riktigt om jag ska vara ärlig :)
av Linqid
Jag har kört både och (visserligen en MY12, då den hette D3) och skulle aldrig i mitt liv punga upp 50 papp extra för att få en D4 istället för en T4. Kör du inte mer än 2000 mil per år och sällan lastar eller drar tungt ser jag ingen anledning till att välja D4 om man inte är dieselfanatiker.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Bilnörden skrev:T4 har lägre dragvikt, ha det i åtanke bara, om du har planerat för drag.
Annars kan T5 vara ett alternativ den får dra mer än D4.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
LOTEZ skrev:Jag beställde V60 D4 men det är mest för jag älskar dieselns motorgång samt VOC
Ska bara säga att att samtliga funktioner på VOC går lika bra att använda på en bensinbil! :wink: Bara man kryssar i tillvalet bränsledriven värmare.
av nanne
Tack för svaren,
Verkade vara någon slags kampanj på D4:an,kanske därav att försäljaren pratade sig varm för den.
Någon som testat T5 2013 ?
av LOTEZ
XC90_Executive skrev:
LOTEZ skrev:Jag beställde V60 D4 men det är mest för jag älskar dieselns motorgång samt VOC
Ska bara säga att att samtliga funktioner på VOC går lika bra att använda på en bensinbil! :wink: Bara man kryssar i tillvalet bränsledriven värmare.
Yes i know men den är dyrare och därmed ännu mindre i prisskillnad på spisarna. Vet inte aldrig hart diesel men gillat de skarpt när jag provkört demo samt kompisars bilar :) Älskar vridet :)
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]