Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Hi-Tech lanserades till MY12. Innan dess fanns bara Teknik-pkt.

Helt klart ett prisvärt paket! Höjer i mitt tycke lyxkänslan rätt rejält med taklucka, RTI, större skärm och VOC för en rätt billig peng!
Användarvisningsbild
av apersson850
Fast det fanns inte från början. Min är en tidigt 2012, och då hade de inte infört det. Annars har jag tillräckligt med krafs i min bil för att så att säga få takluckan gratis på köpet, om det hade funnits.
Användarvisningsbild
av Guligan
Precis så är det. Det är nu faktiskt relativt vanligt att se nya Volvobilar med taklucka.
av perhall
I USA var taklucka std på nästan alla volvo fram till nyligen, i england ser man sällan volvo utan (t om alla Hertz-Volvo har taklucka...). jag köper alltid RTI, parkvarnare fram o taklucka så för mig är paketet bingo. Men man inser efter att ha kollat på tyska konkurrenter varför Volvos gps är så billgi. Den funkar men snyggt är det inte.

Det fina med ett paket är att det ger ett bättre andrahandsvärde. Alla saker i Hi-Tech är såna som inte ger mycket i andra hand enskilt, men när det finns i ett paket blir det biligare att köpa och attraktivt i andrahand.

Istället för att betala 30 netto för grejerna och få 5 efter 3 år betalar man 18 netto och får 10....!
PH
av jpennerb
Har RTI eller inbyggd navigator blivit bättre dom senast åren? Dom erfarenheter jag haft med dessa "orginalmonterade" gpser är att dom inte alls har varit prisvärda. Dåligt användargränsnitt, fula vyer och dyrt med uppgraderingar. Men allt kanske inte var bättre för? :D
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Pakteten känns prisvärda.

Det kändes inte särskilt prisvärt att betala närmare 20 000 kr för RTI tidigare och då få en funktion som inte var något vidare. Taskig skärm och tveksamt mjukvara och övrig hårdvara.

Känns bra att RTI ingår i paket.

Tänker dock inte byta förrän yttre facelift är ett faktum vilket man ju längtar efter.

Hälsar

Henry
av perhall
jpennerb skrev:Har RTI eller inbyggd navigator blivit bättre dom senast åren? Dom erfarenheter jag haft med dessa "orginalmonterade" gpser är att dom inte alls har varit prisvärda. Dåligt användargränsnitt, fula vyer och dyrt med uppgraderingar. Men allt kanske inte var bättre för? :D
De har nog inte blivit så mycket bättre. Men de är mycket billigare och det ingår några gratis uppdateringar!

Dessutom tycker jag det är apfult med en lös GPS i en ny bil. Lätt värt några tusen att slippa det. Den är alltid med och den är integrerad på alla sätt. Lös GPS är lite som en lös polisradio och kom-radio med mik:)
PH
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Tänk om dom fasta gpserna kunde vara lika bra som dom bärbara. Volvo har ju monopol på gpserna till deras bilar likt övriga tillverkare har på deras respektive bilar. Vet inte vem som står bakom rti systemen om det är volvo själva eller om det är någon annan, hade nog inte varit fel att kunna välja gps programvara till bilarna när man väljar till rti. Tex programvara från Garmin, Navigon eller Tomtom. Då hade man kunnat kombinera kvaliten på lös gps och fördelen med en fordons intregerad gps.
av Steff 99
Bilnörden skrev:Tänk om dom fasta gpserna kunde vara lika bra som dom bärbara. Volvo har ju monopol på gpserna till deras bilar likt övriga tillverkare har på deras respektive bilar. Vet inte vem som står bakom rti systemen om det är volvo själva eller om det är någon annan, hade nog inte varit fel att kunna välja gps programvara till bilarna när man väljar till rti. Tex programvara från Garmin, Navigon eller Tomtom. Då hade man kunnat kombinera kvaliten på lös gps och fördelen med en fordons intregerad gps.
Precis som du vill är det, eftersom Volvo som så många andra använder sig av Navteq som leverantör.
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]