Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av toksmurfen
Hej,

Sitter och funderar på 2st olika XC70 och vill ha hjälp att välja mellan dessa två bilar:

Bil1, XC 70 D3 AWD Ocean Race 2300mil med Teknikpaket, Driver Support pack och Herrgårdspaket II, löstagbart drag samt vinterdäck och Polestaroptimering

Bil2, XC 70 D3 AWD Summum 1500mil med Hitechpaket, Driver Support pack, Herrgårdspaket II, sollucka och fast drag

Vilken av dessa bilar skulle du välja och varför, det är samma pris på dom så det är inte intressant i denna diskussion....
av lmob
Löstagbart drag är aldrig fel, inte lite mer kräm i motorn. stereon är oxå viktig....vinterdäck är ju ca 8000 kr..
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Samma stereo i båda så.... RTI och VOC är ju också 2st heta grejor som jag vill ha och det finns ju i Bil 2 :roll:
av Rille67
Är du ensam förare av bilen? I vår familj är vi flera brukare vilket gör eldrivna säten ”oumbärligt”. Summum har också elinfällda backspeglar vilket är praktiskt inte i minst när man låser bilen. En fast dragkrok vet man sitter där när man behöver den. Personligen värderar jag sollucka högt. Å andra sidan vinterdäck måste du ha så samma pris är det ju inte.

Mvh
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Jag är ensam förare i dagsläget men det kan ju ändras, på Ocean Race fälls också backspeglarna in så det är ju lika.
Jag gillar delbart drag då man slipper se den "fula" kroken sticka ut hela tiden, taklucka är helt ointressant ur min synpunkt dock.
Vinterdäck måste jag ju ha helt klart, det jag menade med att dom kostade lika var att priset på dom som dom är nu är samma lika!
Användarvisningsbild
av poseidon
Miltalet är ju ovesäntligt i detta fall, är det samma årsmodell? Jag hade nog tagit summum för elstolarna å High Tech paketet för keyless (ingår väl iofs i tkenikpaketet) men det var ju mer grejer i High tech.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Känner man att man dras till OR detaljer så... Den var ju inte direkt snikutrustad. Men jag är som krille67 säger vad gäller summum och taklucka. Hightech innebär väl lite mer stöd för appar i smartphones oxå? Lycka till!
Användarvisningsbild
av Perra83
Vinterdäck och Polestar går att köpa i efterhand det är svårare med den andra utrustningen. Så valet kan väl inte va så svårt. Fälgar och däck vill man nästan välja själv så man får det bästa :wink:
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Fördel bil1: Ocean Race utr. vinterdäck och Polestar
Fördel bil2: HiTech utr. (VOC o RTI), Summum, 700mil mindre, 6mån nyare

Som det känns nu så blir det nog bil2 då jag är lite prylgalen...... 8)

EDIT:

Nu är det klart, det blev bil2 och säljaren tog halva kostnaden för uppsättning kompletta dubbdäck så jag känner mig nöjd :D
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]