Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rickardh
#673764
Hej där ute !
Skulle vilja montera mina 3 st Big Knick, men var upp till Volvo och hörde lite pris på kablage osv... 1200 kr för kablar + ca 500 för borr och ytterligar ca 1200 kr för programering av datorn, hmmmmm inte vad jag tänkt mig ! ?:-/
Kan man inte montera på gammalt hederligt vis, med "tjuv" från helljuset i motorutrymmet osv ?!
Vore tacksam för svar.
av JimBob
#674103
Rickardh skrev:Hej där ute !
Skulle vilja montera mina 3 st Big Knick, men var upp till Volvo och hörde lite pris på kablage osv... 1200 kr för kablar + ca 500 för borr och ytterligar ca 1200 kr för programering av datorn, hmmmmm inte vad jag tänkt mig ! ?:-/
Kan man inte montera på gammalt hederligt vis, med "tjuv" från helljuset i motorutrymmet osv ?!
Vore tacksam för svar.

Går HUR BRA som helst!
Har 3 big Knick på min. Gammal hederlig inkoppling med dold strömbrytare för in/ur-koppling (jordningen till relät)

Tog styrström från vänster heljuslampa i strålkastaren med ett delbart kontaktstycke för att underlätta lampbyte (när man skall ur med strålkastaren)

Enda svårigheten var att ta sig in i kupen med kabeln till strömbrytaren, men det gick bra efter lite detektivarbete!
av kebabpizza
#707743
Är inte extraljuskabeln fördragen? (som i P2-bilarna, där inhandlar man bara en kabelsats och den medföljande knappen trycker man ju bara dit i instrumentpanelen och så i med en säkring så är det i stort sett klart)
Användarvisningsbild
av Camel
#707757
Tyvärr inget fördraget kablage. Knapp monteras dock på ledig plats i panelens knapprad (-MY11) och är bus-styrd. På MY12- är funktionen menystyrd.
av gängbult
#867997
Agående detta med inmontering av extraljus på ex volvo v70 -09/-10,med xenon.Hur kan det komma sig att volvo själva har xenon till helljuset,o deras ballast sitter bak på ljusinsatsen?Om det nu kan vara så att edftermonterat stör cam bus?Därför rekomenderar vissa att man kopplar"gamla" sättet,o tar ström ifrån batteri.Har dom nån form av +isalator,till sin ballast?Vet att vissa har haft problenm med xenon o V50!"Pajade" själv en av sonens "databoxar",på hand Audi A4-05,med eftermontering på det "gamla" sättet../Gubben
av ivansson
#868710
Jag har ett kablage med knapp till salu om du är intresserad, volvo original. Hör av dej på pm om vill köpa.
Användarvisningsbild
av bbenderman
#868825
Tycker det är riktigt dåligt att Volvo inte har original kablage till extraljus,då så många eftermonterar extraljus.
Var ju genialiskt som de hade förut bara att koppla in stoppa dit knappen,och bilen visste att den nu hade extraljus.
Undrar hur tänkte när,de,gav upp hela iden med att det ska vara enkelt att montera extraljus i våran Volvo?
Varför är väl inte svårt att räkna ut,kostnad pengar dyrt vi,skippar den iden.
Men vore de lite smarta kunde de ha med det i utrustningslistan,förberett för extraljus,om de lägger till en rad till i den långa listan kvittar ju .
Användarvisningsbild
av Bilnörden
#868877
Det är väl bara i norden som det används extraljus, är väl bättre att ta ordentligt betalt av dom som vill ha. Med tanke på att majoriteten inte vill ha. Men som du sa förberedelse för extra ljus i tillbehörs listan, skulle kanske inte vara så dumt....
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]