Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har ett litet dilemma.
Efter att Bilia gjort bort sig några gånger för mycket (och fått några chanser för mycket) så lämnar jag in bilen på en verkstad i stockholm där jag litar på meken. Brukar alltid gå att få en tid i samband med att jag är där i jobb. Men nu är jag föräldraledig.

I slutet av september så ska jag ta en liten paus i föräldraledigheten och åka till huvudstaden på kurs i en vecka. Då har vi planerat in att mina bakre bärarmar ska bytas (garantiärende), så kan de ha bilen så länge de behöver utan att ha mig stampandes i verkstaden.

Den 9/9 har det gått ett år sen senaste service, bilen har idag gått knappt 1700mil sen fg service så 3000-milaintervallet är den inte i närheten av. Hur skulle ni göra? Åka dit och serva tidigare eller skjuta på servicen 16-17 dagar?

Är det någon som bryr sig om att servicen skett 20 dagar sent? Framtida köpare? Framtida garantiärenden?

Alternativet är att åka till stockholm bara för att serva, känns inte så jätteroligt när bilen ändå ska in på verkstaden några veckor efter.

mvh
Anders
Ingen lär bry sig om den lilla förseningen. Men samtidigt, försäkringsbolag är kinkiga varelser.
Följde slaviskt bilens servicepåminnelse, av någon anledning informerade bilen inte om service förrän efter 14 månader. Givetvis bröt bilen ihop efter 13 månader med resultatet att assistansen inte gällde (endast 12 månader från servicetillfället) och jag fick betala bärgning själv (självisken). Servar sedan dess själv och funderar på att teckna Falck assistans separat.
Skulle det hända något som skulle gå på garantin, så kan dom naturligtvis åberopa att du inte har skött servicen på rätt sätt. Om motorn rasar, så kan du nog glömma garantin. Hamnade på sjukhus när jag hade min förra bil och kunde inte serva bilen i rätt tid, då sa dom på verkstaden att om det skulle hända något med bilen, så fick man se om garantin skulle gälla. Detta tolkade jag som att garantin var satt ur spel bara för att jag inte servade i tid. Jag skulle aldrig chansa, då ett motorras kan kosta nästan hur mycket som helst. Men det ju jag det.
Jag körde över med 6 dagar denna gången. Fick iaf min assistans förlängd ett år till.
På dagen när det gått ett år så ändrades meddelandet i bilen från dags att boka till tid för service eller något liknande.
Brainy skrev:Assistansen förlängs helt klart, det jag tror att MartinS menar är att den inte gäller under de dagar jag drar över eftersom den bara gäller i ett år.
Exakt.

/Martin

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]