Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ravestream
#668847
Har ett problem med att min stereo ibland får störningar som att du spelat sönder högtalarna totalt, även på låg volym
Nästa gång jag har på bilen så funkar det klockrent, ibland drabbar det bara CD och ibland även Radio och AUX ingången.

Måste ju vara nått mysko mjukvarufel, någon som har förslag på vad det kan vara ?
#668863
ravestream skrev:Har ett problem med att min stereo ibland får störningar som att du spelat sönder högtalarna totalt, även på låg volym
Nästa gång jag har på bilen så funkar det klockrent, ibland drabbar det bara CD och ibland även Radio och AUX ingången.

Måste ju vara nått mysko mjukvarufel, någon som har förslag på vad det kan vara ?
Jag förstår precis vad du menar tror jag, det har hänt mig en gång. Efter omstart av bilen fungerade det fint igen. Jag har premium sound i en xc60 utan sensus. Jag har inte en susning om vad det kan bero på men man blir ju lite smånervös att den en dag blir så hela tiden och man får byta något svindyrt slutsteg, typ.

Jag provade både usb, radio och cd-växlaren och det var grava störnngar på alla, jag ångrar att jag inte testade rti'n också i felsökningsyfte.

Ingen annan som vet vad det kan bero på?

/Martin
#669133
MartinS skrev:
ravestream skrev:Har ett problem med att min stereo ibland får störningar som att du spelat sönder högtalarna totalt, även på låg volym
Nästa gång jag har på bilen så funkar det klockrent, ibland drabbar det bara CD och ibland även Radio och AUX ingången.

Måste ju vara nått mysko mjukvarufel, någon som har förslag på vad det kan vara ?
Jag förstår precis vad du menar tror jag, det har hänt mig en gång. Efter omstart av bilen fungerade det fint igen. Jag har premium sound i en xc60 utan sensus. Jag har inte en susning om vad det kan bero på men man blir ju lite smånervös att den en dag blir så hela tiden och man får byta något svindyrt slutsteg, typ.

Jag provade både usb, radio och cd-växlaren och det var grava störnngar på alla, jag ångrar att jag inte testade rti'n också i felsökningsyfte.

Ingen annan som vet vad det kan bero på?

/Martin

Du har ingen obd2 pryl inkopplad ?
jag har/hade, har testat att ta ur den fall den stör (tror dock inte det) får testa utan den i ett tag o se.
#669151
Nipa, inget sådant, det bara hände en gång och aldrig mer efter det. Omsatt av bilen (nyckel i/ur) löste problemet den gången.

/Martin
#669164
Har också haft detta då och då på en V70 -09. Vill minnas att jag läst om samma problem för ett par år sedan.

Stänga av och slå på tändningen har hittills löst problemet (för tillfället) under de tre år jag haft bilen. Totalt kanske det dykt upp 6-7 ggr under de tre åren...
#669209
Har haft samma bekymmer. Det hjälper inte att stänga av på power utan det enda som hjälper är att stänga av med tändningen. Har själv high performance sound med usb/aux och blåtand och har inte hittat vad det kan bero på...
#669236
Det låter i och för sig bra att flera råkat ut för det och det alltid hjälper att starta om för att få igång det igen. Händer det en gång om året är det ju inte hela världen.

/Martin
#669314
Har haft mitt 3-5 ggr bara på några månader.
trist som fan.. och inte lär det vara nått billigt heller misstänker jag. Får hoppas det inte hänger i sig.

Nått så vanligt fel (flera här inne)som det ändå verkar vara så borde ju det vara nått som Volvo fixar gratis, konstruktionsfel eller vad man nu ska kalla det.
#669372
I mitt fall återkommer det så sällan att det krävs att verkstaden vet exakt vad det är för fel.
Jag gjorde ett försök de två-tre första gångerna men då kunde inte inte verkstaden hitta ngt = ingen åtgärd.

Funderar på hur jag på bästa s&au[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]