Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#664386
Vill köpa en S80 MY 10 Eller nyare.
Vit eller ljus metallic med ljus inredning.
Med möjlighet till ca 200hk.
Skåne.
Om ni ser något, tipsa här med länk.
Tack.
Senast redigerad av 2 kamilenski, redigerad totalt 0 gång.
#664606
http://www.blocket.se/kristianstad/Volv ... a=23_2&w=2
samma affär några tior dyrare men ack så mycke mer motor och bil
angående 4cyl t5 så är det nästan omöjligt och säga om dom är bra eller håller på den volvo åf jag jobbar på har vi aldrig sålt någon 4cyl t5 dom är inte vanliga
annars får jag vara lite partisk och rekomundera 2,5ft en volvo skall liksom vara 5cyl 8) och köper du en 2010 eller 2011 så är dom skattefria i 5år och går jäkligt jämt och grant men en t6 awd är ändå top of the line
#664608
Visst är den underbar. Men det skulle göra ont i plånboken ;-)
Snål som jag är. :-)
FT låter ok med. Men det kan tydligen bli en dyr service sen. Har jag hört.
Går det att trimma D3? Den 2l 163?
#664618
att få 200hk ur en 2.0 d3 tror jag inte man kan prestera skall du ha dina 200+ hk så är det d5 2,5ft 2,5t t5 och t6 som gäller
svin dyr service ja allt är relativt
#664632
Ingen av motorerna är ju helt safe....
T6 är bra på alla sätt men kostar en del i försäkring, drivmedel... men bättre total än man kan tro. få problem och rätt billig service
smådieslerana (1,6d/2,0d) har dyr service och partikelfilterbyte
D5 pajar emellanåt, har varit en del problem
D3 troligen samma som D5, högt nm-uttag per liter, kanske håller sämre än D5
2,5 T hållbar men jättetörstig (fanns mest MY07-08)
2,5FT ev. etanolproblem vid många mil + dyr service
T4 obeprövad, ny konstruktion, högt effektuttag + direktinspr = kanske inte håller bra
2,0F törstig och seg...

2,0 har jag sett en endaste någonsin, tror inte du kommer hitta nån sång... annars också törtsig och seg och 4000 varv i 140 känns inte modennt

PH
#664634
etanolproblem? inte på 2,5ft 2,0f kanske men det är inte vanligt längre där heller volvo verkar ha fått bukt med vandrande tomgång på 2.0f nu
dyr service på 2,5ft kör du under 2000mil om året blir den billigare än övriga bensin och diesel pga att oljebytet på 1500mil räknas som en årsservice och kör man mer än 3000mil så är det fortfarande diesel som gäller
en nackdel till med t6 är dyr skatt den ligger i diesel klass på skatten
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]