Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Ylar på rätt bra hörde jag idag, har kört några timmar stadskörning och då hördes det väl, ylandet skutar så fort man stänger av AC så ljudet borde komma därifrån.

Vanligt fel och vad säger Volvo tro? i min värld byt AC-pump men volvo kanske tycker att det ska låta så, vad vet jag.

Någon annan här som haft samma problem och fått det åtgärdat?
av dst02
Yes! Så är de på min 2011 också, uppkom efter ca 1400 mil, fick en ny kompressor och de höll 30 mil.
Den låter när de är lite kallare ute, ca 11+ å neråt.
av Droopy
dst02 skrev:Yes! Så är de på min 2011 också, uppkom efter ca 1400 mil, fick en ny kompressor och de höll 30 mil.
Den låter när de är lite kallare ute, ca 11+ å neråt.
min låter hela tiden nu, oavsett temp, börjar efter ca 5min körning, märkligt att det kom tillbaka på den nya kompressorn efter 30mil. Vad söger de nu, ska de byte igen?.

Jag ringde Volvo idag och han trodde direkt på kompressorn, skulle komma förbi i veckan så de fick lyssna. Det ylar på rätt bra nu, ökar med varvtalet, vid stillastående och man trampar på gasen ylar det ganska högt i bilen.

Vet du vad det är för fabrikat/leverantör på kompressorn på din?
av dst02
Droopy: Tror de är webasto, min är tyst på sommaren eller när tempen sträcker sig över 10 grader ungefär så Jag får vänta tills i höst, många som klagat på forumet de senaste :/

Återkom om de blir tyst så ska Jag tjata vidare på min mekaniker om vad de kan vara.
Användarvisningsbild
av gooose
Finns ett service meddelande på detta man skall byta txw ventilen i ac systemet ljudet kan påminna om en cirkelsåg/sticksåg

//Gooose
av Droopy
gooose skrev:Finns ett service meddelande på detta man skall byta txw ventilen i ac systemet ljudet kan påminna om en cirkelsåg/sticksåg

//Gooose
jepp, det ljudet uppstår ochså då och då, men ulandet låter mer som något annat än en ventil, men vi får se efter bytet.
Användarvisningsbild
av moose
Vilka årsmodeller gäller detta service meddelande?
Är det ett garantiåtagande volvo står för?
av Droopy
moose skrev:Vilka årsmodeller gäller detta service meddelande?
Är det ett garantiåtagande volvo står för?
I mitt fall var det ett garantiärande då det är nybilsgar på bilen, hur det ligger till i övrigt har jag inge aning om.

offtopic: Oj vad jag skulle vilja ha tillgång till att läsa alla dessa service och goodwill meddelnade som kommer ut med jämna mellanrum.

Såg att det fans några flikar i Vida ang service och goodwill men de är såklart gråsuddade i offlineversionen, är det någon som vet hur det ligger till på webbversionen, ser man dem där?
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]