Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Vet inte om detta kan va nåt fel, men oerhört irriterande.
Varm o gött idag, bilen stått i solen hela dan, då kan det va skönt att glida runt med öppna rutor.
Körde i ca 70km. o ville vädra ut värmen, öppnade fram höger ruta o sedan bak samma sida. när jag sen stängt fram uppstod ett turbulent ljud som lät som ett pulserande vibrationsdljud, hög som bara jä---len, värre ju fortare jag körde. stängde jag sen rutan försvann det ju mer jag stängde. Testade vänster sida.....samma där. Detta alltså bara vid en bakruta öppen. Bara och stänga och invänta klimatet som bilen ger.
Detta är en S80 -07, på min andra -00 uppstår inte detta.

Kolla gärna när ni är ute nästa gång, går inte att missa om ni får samma symptom.
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Rådlös skrev:Vad är problemet? Så där låter det i alla bilar och är fullt naturligt.
läste du inte hela tråden : " Detta är en S80 -07, på min andra -00 uppstår inte detta. "
av llesrof
Jag skulle bli mer förvånad om man inte råkar ut för detta fenomen. På bilen på jobbet händer detta även om man hissar ned de främre sidorutorna en aning. Det var därför Gud gav mänskligheten luftkonditionering. Då slipper man åka runt med öppna rutor som en raggare :D
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Hmm, har kört bil sen -71, allt från WV till Olds men aldrig upplevt detta. Om Gud vart oss nådiga hade vi inte behövt ac utan kunnat glida runt med full koll på omgivningen i öppna bilar istället för att stänga in oss. :wink:
Tror nog att detta är olika högljutt beroende på olika faktorer, får väl anpassa mig :cry:
av Moody
Beror säkert på biltyp men verkar faktiskt som att fenomenet är mer högljutt i en V70 II än i V70N
av 2444ever
Själv tycker jag det märks mest med någon bakruta nere. OM det är så så är ju det en liten förklaring att det inte märktes så mycket på äldre bilar, var väl inte så ofta man hissade ner en bakruta när det inte var elhissar.
Kan ju vara så också att med framruta nere så stör vinddraget så mycket att man inte tänker på "vobblandet".
Användarvisningsbild
av apersson850
Det var minst lika uttalat på min 854 Turbo från 1994 som det är på den XC70 från 2012 som jag har nu. Men öppnar du en framruta lite grand, något som också Volvo rekommenderar i instruktionsboken, så ger det ett mottryck som mer eller mindre neutraliserar pulserandet.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]