Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maximuspro
#654852
Hej alla, imorgon så ska jag ju till Autotech och bänka bilen men innan detta så erbjöd sig peetan att testa mot hans mte trimmade V70 2,5ft med automat. Efter detta test så kan jag säga att ja e grymt besviken på polestar och grymt imponerad av MTE. 0-100 tog han mig hyfsat lätt. 3:an i 120 sedan fullgas, ok ända tills fyran skulle i, såg ut som om hans bil var skjuten ur en kanon eller att min körde in i en vägg. Jag provkörde även hans bil och jäklar vilken skillnad. kort och gott så tappar min V70 2,5ft Polestar grymt mycket mellan växlarna så ja ser fram emot ett besök hos Autotech imorgon. efter besöket så ska ja och peetan köra igen. (om jag blir nöjd med Autotech vill säga men kan ju inte bli sämre än upplevelsen med Polestar). :D :D :D :D :D :D :D
av peetan
#654863
Som Maximuspro precis skrev så är det skillnad mellan bilarna. vi testade även fullgas i en lång uppförbacke från 120km/h i högsta växel och även där åkte jag ifrån.

Så till alla er som är så nöjda med polestar, det finns ett par bilägare som är ännu nöjdare:-)
Och snälla! Börja inte med en massa tjafs om garantier till höger å vänster, jag vet detta.
av Maximuspro
#654867
peetan skrev:Som Maximuspro precis skrev så är det skillnad mellan bilarna. vi testade även fullgas i en lång uppförbacke från 120km/h i högsta växel och även där åkte jag ifrån.

Så till alla er som är så nöjda med polestar, det finns ett par bilägare som är ännu nöjdare:-)
Och snälla! Börja inte med en massa tjafs om garantier till höger å vänster, jag vet detta.
Bra inlägg!
av jpennerb
#654872
Går själv med lite planer att höja effekten i bilen. Vad är det för "paket" du har peetan som gör att du kramar ur +280hk och +450nm?

Intressant att den med manuell låda tappar mark i växlingarna, borde det inte vara tvärtom?
av peetan
#654878
jpennerb, Har endast en optimering gjord för e85.
Det där med automat och tapp mellan växlingar märkte jag av innan, nu är det som Maximuspro säger, mellan växlingar så kommer den som skjuten ur en kanon.
av jpennerb
#654881
peetan skrev:jpennerb, Har endast en optimering gjord för e85.
Det där med automat och tapp mellan växlingar märkte jag av innan, nu är det som Maximuspro säger, mellan växlingar så kommer den som skjuten ur en kanon.
Låter intressant då jag själv kör automat och undrar hur den upplevs med den högre effekten. Hur är beteendet vid acceleration och segdragning nu jämfört med innan?
av Cox
#654883
Även om det är papperssiffror så måste ju förtaget ha belägg för sina siffror. Så inte är det konstigt att 280 hkr med 90 nm mer i vrid åker i från en 258 hkr bil. man behöver inte gått på Chalmers för att räkna ut detta. :wink:
av peetan
#654889
Min personliga åsikt är att den mellan varje växel får en extra schuss (låter konstigt, jag vet).
Vid acc så är den vildare, men inte så att den "bankar " in nästa växel, den bara accar fortare.
Segdragning är ett minne blått!
244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]