Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har sedan en tid tillbaka haft problem när jag kopplar in min Iphone för att få lyssna musiken via usb kontakten i handsfacket. Min frus Iphone funkar jättebra, men min har nu på sistonne krånglat.
Det står "Usb oläsbar", men den telefonen laddar som vanligt. Har inte varit med om detta tidigare utan det har blivit så dem sista 2-3 veckorna.

Är det någon som vet vad som kan ha hänt? Är det för att jag uppdaterat min telefon till senaste programvara?

(Har Volvo s80 d5 -10)
Jag skulle testa att uppdatera telefonen. Du kan även köra en "soft reset" av telefonen. Det låter onekligen som det hänt något med telefonen. Soft reset är det enklaste att börja med.

Soft Reset
1. Press and hold the Sleep/Wake button on the top of the unit until a red slider appears
2. Drag the slider on the screen.
3. Press and hold the Sleep/Wake button until the Apple logo appears.
Racetwin2 skrev:Jag skulle testa att uppdatera telefonen. Du kan även köra en "soft reset" av telefonen. Det låter onekligen som det hänt något med telefonen. Soft reset är det enklaste att börja med.

Soft Reset
1. Press and hold the Sleep/Wake button on the top of the unit until a red slider appears

Ska pröva detta när jag ska till bilen senare får vi se hur det går!
Racetwin2 skrev:Jag skulle testa att uppdatera telefonen. Du kan även köra en "soft reset" av telefonen. Det låter onekligen som det hänt något med telefonen. Soft reset är det enklaste att börja med.

Soft Reset
Det funkade inte att göra det du sa, kan det vara något annat?
hade in min bil i dag till volvo för uppdatering i dag, ett par timmar senare så ringer dom och säger att allt ljud ( läs sterio) i bilen är dött och att dom har skickat ärendet till volvo och dom väntas få en lösning senast onsdag nästa vecka.
dock så var verkaren mkt trevlig och rev notan för det övriga dom hade gjort och sade när jag frågade om priset för uppdateringen det löser sig.
någon annan som har haft problem med uppdateringen?
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]