Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Jag kör manuell av gammal vana. :wink: Det hänger i sedan automatlådorna var betydligt sämre än de manuella förutom att de växlade automatiskt. Idag är det helt annorlunda så jag kan mycket väl tänka mig automat eller dubbelkopplingslåda i nästa bil. Man blir väl också lite latare med åren... :mrgreen:
Mccartney skrev:/.../ i mitt arbete kör jag sportbilar och där passar manuellt perfekt.
Utveckla gärna detta.
Camel skrev:Jag kör manuell av gammal vana. :wink: Det hänger i sedan automatlådorna var betydligt sämre än de manuella förutom att de växlade automatiskt. Idag är det helt annorlunda så jag kan mycket väl tänka mig automat eller dubbelkopplingslåda i nästa bil. Man blir väl också lite latare med åren... :mrgreen:
Mccartney skrev:/.../ i mitt arbete kör jag sportbilar och där passar manuellt perfekt.
Utveckla gärna detta.
Har ett service yrke där jag transportera bilar från en punkt till en annan punkt, kunderna har väl lite högre inkomst än normal och har därför lite sportigare och lyxigare bilar än vad man normalt stöter på......
Användarvisningsbild
av paso
StefanN skrev:Automat, det skulle inte finnas en chans i helvetet att jag köper en manuell låda igen.
Instämmer till fullo, automat alla dagar i veckan. Kan knappt köra gammelbilen med manuell längre ;-//
Manuell. Tycker prispåslaget för automat är ohemult och lägger hellre de pengarna på annan roligare utrustning. Dessutom sparar man ju en del bränsle om man kör manuell.
av Lövet
Automat - det har mest råkat bli så. Gillar välutrustade begagnade bilar och de har en förmåga att ha automatlåda. I nuvarande bil är det dock ingen större uppoffring eftersom den är en av få automatlådor som inte får förbrukningen att dra iväg och inte heller har någon gummibandskänsla.
av Linqid
En med automat och en utan. Automaten sitter i den bekväma av de två, och manuell låda i den lite roligare. Perfekt kombo!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare