Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en XC70-08 som servades för ca 750 mil (vid 7157 Mil )sedan och 6 Månader sedan. Nu har "kontakta för service" tänds (Vid 8000 Mil ) !!!
Den ska ju servas var 3000 Mil eller 12 Månaders intervall enligt serviceboken.

Är det någon som har någon ide varför detta inträffar ???
Gissningsvis glömde mekarn att nollställa lampan vid förra servicen (om den inte lös då).
Hej!

Det är ett irriterande meddelande, men normalt inget allvarligt. Jag har hitintills råkat ut för att serviceindikatorn har tänts helt oväntat två gånger, bara några 100-mil efter senaste service, då den ändå nollställts. I båda fallen besökte jag en Volvo-verkstad som läste ut ev felkoder - vilka det inte fanns några - och sedan nollställde indikatorn åt mig, kostnadsfritt även efter garantitidens utgång.

Jag föreslår att du gör sammalunda, alltså låter verkstaden kontrollera ev felmeddelanden och sedan nollställa indikatorn igen.

Det går också att nollställa indikatorn och släcka meddelandet själv, genom någon intrikat sekvens av tryckningar på nyckel och bromspedal, men den har jag inte i huvudet, så du får söka i andra trådar här på forumet. Felet är som sagt mycket vanligt.

Vänliga hälsningar

Rolf J
vad exakt står där? för kontakta för service har jag aldrig sett på en xc70 antingen bokatid för service eller service överskriden
mest så det verkligen är service indikatorn som tänts så det inte är något annat fel meddelande
Oljud motorrummet

Metalliskt ljud från motorrummet, vartannan […]

V90 läggs ner.

Tankningarna är ju småpengar jämf&[…]

Lyfta och palla upp V70 2011

En heads up till alla som läser den här […]

Bilen kvittrar då och då

Fjädern till spännrullen låter t[…]