Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peanuts
#651148
Hej

Min blåtandshandsfree fungerade perfekt med mina tidigare telefoner HTC Desire och Samsung Galaxy S2 (innan uppdatering till Android 4). Nu efter att jag har uppdaterat telefonen till Android 4 så kopplar den ifrån efter ca 1 minuts samtal. Då kan jag trycka Enter och sen kopplar telefonen tillbaka igen men sedan bryts det igen efter ca en minut. Någon som känner igen problemet?

V70 DRIVe 2011.

Mvh

Pontus
av S80V8AWD
#651263
Jag har också en S2a med ICS, som jag synkar med sensus och det fungerar finemang! Jag hade liknande symptoms som du beskriver innan jag "hackade" mobilen och la in cm9. Sök på cyanogenmod 9, om du vill ha mer info. Du kan ju alltid kolla om du har den senaste firmwaren inlagd, eller om det finns en senare (som eventuellt kan lösa problemet). Om inte, testa att koppla ifrån telefonen och sedan "re-para" den från scratch! :-)
av Psyko
#651334
SGS2 med 2.3.7 fungerade riktigt bra med Sensus,en av dom bättre telefonerna jag testat faktiskt.

kan vara så illa att det är ICS som ställer till det.

Testa att uppgradera telefonen,antingen via KIES i datorn eller om du testar att söka
uppdateringen från telefonen. Blir det inte bättre kan du ringa din Volvoverkstad och
dom kan testa uppgradera Sensus.
av Peanuts
#651350
Snacka om sammanträffade men idag ca 2 timmar efter mitt första inlägg hittade jag en uppdatering till luren som skulle fixa buggar och öka stabiliteten. Jag dunkade in den och testade att ringa farsan på vägen hem och det gick kanon. Kunde snacka ca 10 minuter utan problem så det verkar alltså som att den här fixen löser bland annat blåtandsproblemen.
av Brandur
#651352
Jag har plötsligt under helgen fått ett klurigt fenomen med min sensus och Samsung Galaxy S2:
När jag ringer och bilen är igång så skrapar det och hugger i ljudet. Stänger jag av bilen låter det perfekt. Jag testade sambons gamla sony ericsson (med knappar) och den störs inte alls av att motorn är igång??
Notera att min samsung har fungerat perfekt i tre veckor fram till nu i helgen....

Jag har inte gjort några uppdateringar i samband med att störningarna kom.....vad kan ha hänt eftersom samsungen tydligen helt plödsligt tar in störningar ??
av Brandur
#651459
Brandur skrev:Jag har plötsligt under helgen fått ett klurigt fenomen med min sensus och Samsung Galaxy S2:
När jag ringer och bilen är igång så skrapar det och hugger i ljudet. Stänger jag av bilen låter det perfekt. Jag testade sambons gamla sony ericsson (med knappar) och den störs inte alls av att motorn är igång??
Notera att min samsung har fungerat perfekt i tre veckor fram till nu i helgen....

Jag har inte gjort några uppdateringar i samband med att störningarna kom.....vad kan ha hänt eftersom samsungen tydligen helt plödsligt tar in störningar ??
HA!, nu hittade jag problemet!! Det är när telefonen sitter i min nyinköpta Brodit-hållare framför sensus skärmen och bilen är igång som det blir störningar. Lägger jag telefonen i min ficka eller i passagerarsätet så får jag inte in några störningar.
av virgin31
#720287
Brandur: Fick du ordning på Brodithållaren+Sensus så att den fortfarande kunde sitta i hållaren?

Fråga: Har någon annan fått problem med aktiv hållare och ljudkvalitén?
Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]