Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Hej...någon som vet varför man får sådan meddelande
"Parkeringsjälp service erfodras"...?
Det slår av systemet även när jag trycker på knappen för att sätta p-jälp igång på nytt..även när jag startar om motor så kommer det samma meddelande...

Någon som känner igen mdl? Vanligaste orsaken? Kan det vara något dyrt...?

TACK
av Johannnes
GATUPLAN skrev:Hej...någon som vet varför man får sådan meddelande
"Parkeringsjälp service erfodras"...?
Det slår av systemet även när jag trycker på knappen för att sätta p-jälp igång på nytt..även när jag startar om motor så kommer det samma meddelande...

Någon som känner igen mdl? Vanligaste orsaken? Kan det vara något dyrt...?

TACK
Meddelandet är inget du behöver oroa dig för, kolla på handboken (kommer inte ihåg exakta sidan) står om detta meddelande. Oftast dyker den upp om det är dimma, duggregn eller lågt liggande sol, den funkar som vanligt men kan påverkas av vädret bl.a.
av Johannnes
apersson850 skrev:Lågt stående sol? Då brukar BLIS få fnatt, inte parkeringshjälpen.

Det är sant faktiskt.....det jag beskrev ovan var faktiskt för BLIS...läste fel....sorry!!!

Men för parkeringshjälpen så kan jag få det ibland när jag tvättat bilen med högtrycktvätt. Har även hört att man skall titta så att det inte ligger smuts för sensorerna.

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]