Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PB021
Hej

Vad är det för hel och halvljus sockel i V70 2009?
Har läst varningarna om att bränna vindrutetorkarmotorn så tänkte koppla förbi orginal kablarna via reläer
samt sätta 50w resistor för bilar med canbus, vilket det är väl?
Gäller inte min bil så har ingen möjlighet att pröva och personen i fråga bor en bit bort så vill inte ta med fel saker.
Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning,
Henke
av kamilenski
Ni som bygger om halvljus till xenon.
Kom inte till Sjöbo! Jag vill inte bli bländat! Tack. :@
av anton
kamilenski skrev:Ni som bygger om halvljus till xenon.
Använd rätt lampor och watt styrka bara så.
Ska ha H7R 35watt på halvljuset.
I Sjöbo kör de nog med fel lampor!
av mattish
anton skrev:
Xenon ska ha automatisk nivåreglering, det är inget du kan ställa in själv. Håller med Kamilenski, håll er här ifrån också :P
En som bländar mig med xenon får mina helljus tillbaka, just eftersom xenon som bländar är så jäkla skarpt så man tror det är något annat.

Ska det efterkonverteras så se till att ni installerar automatisk nivåreglering iaf!
av anton
mattish skrev:
anton skrev:
Xenon ska ha automatisk nivåreglering, det är inget du kan ställa in själv. Håller med Kamilenski, håll er här ifrån också :P
En som bländar mig med xenon får mina helljus tillbaka, just eftersom xenon som bländar är så jäkla skarpt så man tror det är något annat.

Ska det efterkonverteras så se till att ni installerar automatisk nivåreglering iaf!
Förstår hur du menar, men körde själv med xenon lysen på min v70 01 i fem år. Hade dom även på när bilen skulle besiktigas.
Nu var det volvos orginal insatser, med xenon. Hade dock automatisk nivåreglering (stötdämparna) på den bilen.
Har aldrig mött en bil som klagat.
Själv mött tex, volvo 740 med xenon konventerade halvljuse, som blädas som fasen.
Det jag menar gör det rätt, så brukar det bli bra.
av jpennerb
Är man hygglig så justerar man ner nivån manuellt om man sätter in xenon mot orginal halogen, men då minskar man längden också...
av mattish
jpennerb skrev:Är man hygglig så justerar man ner nivån manuellt om man sätter in xenon mot orginal halogen, men då minskar man längden också...
Det är ju bara schysst till den dagen två personer sitter i baksätet, redan då bländar det!

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]