Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av IamEsse
Hej!

Jag vill ha synliga avgasrör på min 2.5:a men tycker att det blir så fult med r-designlösningen i kombination med avtagbar dragkrok.

Har sökt och sökt efter lösningar på att använda de som är i T6/D5 men det verkar inte som att någon diskuterat frågan någonstans. Vad är det som hindrar utöver att man får skära lite i plasten?
Användarvisningsbild
av Guru
IamEsse skrev:Hej!

Jag vill ha synliga avgasrör på min 2.5:a men tycker att det blir så fult med r-designlösningen i kombination med avtagbar dragkrok.

Har sökt och sökt efter lösningar på att använda de som är i T6/D5 men det verkar inte som att någon diskuterat frågan någonstans. Vad är det som hindrar utöver att man får skära lite i plasten?
Inget. Skär i plasten/byt nedre delen av stötfångaren samt byt ut böjarna till raka rör.
av IamEsse
Guru skrev:

Inget. Skär i plasten/byt nedre delen av stötfångaren samt byt ut böjarna till raka rör.
"Byta ut" Är det en enkel process eller involverar det vinkelslip och lödkolv?

vänligen
/P
av loyd
byta till ett sportavgas ?

http://www.sambilmode.se/products.asp?id=5291

http://www.sambilmode.se/products/image ... 082777.jpg

http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=en&e1=547

Bild

grymmt onödigt dyrt , passform sådär , ljud"ändring " ... NADA , lätt ökning av befintliga utttag i stötfångaren bara ... visserligen den sista bilden på en diesel .....

Ferrita , a-alt , uppsal avgasteknik eller liknade fixar annrs 2 snygga slutrör som skräddarsys på plats :wink:
Användarvisningsbild
av Guru
IamEsse skrev:
Guru skrev:

"Byta ut" Är det en enkel process eller involverar det vinkelslip och lödkolv?

vänligen
/P
Vinkelslip och svets/klamma, beror på vad du ska ha för slutrör. Avgassystemen är samma på 2.5T/FT som på 2.5T/FT R-design förrutom böjen/röret ut ur sista dämparen. Tex D5/D5 R-design har samma system, bara den synliga hylsan (oval/rund) som skiljer.

Personligen tycker jag inte att lösningarna med slutrören under själva stötfångarna ser lika bra ut, ser för mycket eftermarknadslösning ut. Skulle jag göra något liknande med min hade det blivit R-design med ett synligt rör (kapat böjen och satt dit en ny hylsa) eller om jag hade orkat, bytt hela systemet till ett med dubbla pipor med antingen D5/T6 stötfångare eller R-design. Snacka om falsk marknadsföring på en DRIVe... :D
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]