Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min XC 70, MY07, ska pensioneras/bytas ut mot tillsvarande MY13 efter att ha pendlat 300 000 km över skog och fjäll till och från arbetet i Norge. Därmed måste jag också överge min integrerade telefon med VOC eftersom Volvo nu enbart tillhandahåller VOC i kombination med Bluetooth. VOC i den nya MY13 har yttre antenn så sker något längs vägen får jag förhoppningsvis hjälp även om täckningen är dålig. Mitt problem är att långa sträckor är yttre antenn också helt nödvändigt för att kunna genomföra vanliga telefonsamtal. Har varit helnöjd med lösningen i min MY 07 som fungerat perfekt och varit integrerad så att jag sluppit extra installationer på/i instrumentpanelen.

Tänkte lösa problemet med att "gömma undan" en fast eller liten bärbar mobil, med antenn utgång/ingång, som klarar att kommunicera via Bluetooth handsfree.

Någon som känner till dylik mobil, eller har förslag på andra lösningar?

Peter
Midnightspecial skrev:Tänkte lösa problemet med att "gömma undan" en fast eller liten bärbar mobil, med antenn utgång/ingång, som klarar att kommunicera via Bluetooth handsfree.
Och sedan borra hål i bilen och montera en egen yttre antenn till den undangömda luren antar jag du menar.
Skämtade lite. Menade bara att trådskaparen numera måste själv fixa till yttre antenn till mobilen till skillnad mot tidigare.

Vad heter reservdelsnummret på satsen som gör att man får två antenner i hajfenan ? En till VOCen och en till den egna mobilen.
Japp. men det används inte för röstsamtal längre.

Det går visa BT till mobilen i din ficka som ju inte har någon extern antenn.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]