Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nicholasa
#641578
Hei alle sammen,

Jeg har litt problemer med å få spilt av mp3-filer fra en USB-harddisk i min V70 MY12.

- MP3-filene er laget med LAME (320kbit)
- USB disken er en iomega 512GB USB3.0/USB2.0 disk, formattert med FAT32

Strukturen på disken er som følgende:
Artist > Album > filnavn
Kod: Markera allt
(roten på disken)
+ Artist 1
+ Artist 2
- Artist 3
 +Album 1
 +Album 2
 -Album 3
  Sang 1.mp3
  Sang 2.mp3
  Sang 3.mp3
Det er ca 770 artister, 20500 sanger.

Det som skjer er at jeg kan begynne å spille de første albumene på listen (2 Doors Down, Air etc) men når jeg præver å spille av mapper lengre ned (eksempelvis "The Black Keys") så får jeg beskjed om at det ikke er noen filer der. Jeg fant ut at den stopper ett sted på artister som begynner på "L", alle under gir samme feilmelding.

Det virker som Sensus ikke scanner/leser mer enn x antall mapper?

Er det noen som har noen tips?

Hilsen fortvilet premium sound-erier.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
#641888
Du kan Max ha 1000 filer eller mappar i roten har jag för mig. Under varje undermapp kan du ha max 250 Eller om det var 500 filer. Jag hade liknande fel när jag körde i mitt 32 hits Usb första gången. Efter att ha delat upp ytterligare så att ingen mapp innehöll fler än tillåtet så funkar det klockrent. Allt vad som gäller för mappar etc står i instruktionsboken.

Instruktionsboken avråder också från att blanda musik och film.
Användarvisningsbild
av apersson850
#642025
250 filer i en undermapp är max.
Inte för att jag lyssnar mycket på musik, men jag kopierade det ungarna lagt i en dator hemma till ett USB-minne för att testa, och det räckte. Blev för många filer för att det skulle fungera. Men när jag delade upp det lite, efter att ha insett denna begränsning, fungerade det bra.
av nicholasa
#642047
Ok. så da må jeg finne en annen måte å sortere musikken, eks:

root
a
- AC_DC
b
- Beatles
c
- Coldplay
-- A Rush of Blood to the head


etc?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
#642049
Ja det skall fungera bra förutsatt att det inte är varken fler filer eller mappar i roten som överstiger 1.000 totalt samt att det under varje undermapp får vara max 250. Och som aperson850 skriver - man har fler filer än man tror :) jag hade flera mappar som översteg 250 filer trots att jag trodde att det var betydligt färre. Fick kolla alla huvudmappar i filhanteraren bara för at vara på den säkra sidan. Jag delade desutom upp så att jag hade lite marginal så att jag kan lägga till lite filer utan att behöva överskrida 250-gränsen.
av nicholasa
#642058
Dette er ganske idiotisk av produsenten syns jeg.
I tillegg til at Sensus ikke støtter lossless filer slik som FLAC, ALAC!

Men, men, Jeg skal teste å endre på plasseringen av filene.
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]