Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Jag har en stilla undran :lol:
När jag kopplar in min iphone 4S med USB mot bilen så hittas denna som en IPOD av bilen.
Som Ipodfunktion finns inga konstigheter.

Startar jag spotify så fungerar det med, musik och låt ID dyker upp i stereon. låter jag sedan bara spotify vara
eller byter låt på telefonen så fungerar allt som det är tänkt. Använder jag däremot knappsatsen på stereo eller ratt så byter den låt till en IPOD låt. Lite lätt störigt kan man tycka. Är detta något ni andra upplever med som kör spotify med en Äppelprodukt i bilen?
Känns som en bugg egentligen, fick ny mjukvara för musikenhet vid senaste service för ca 3 månader sedan.
Användarvisningsbild
av apersson850
Senast ungarna micklade med detta tyckte bilen (min är en 2012, så den har Sensussystemet) att Amandas iPhone 4S var oläsbar. Däremot gick det bra att streama Spotify över Bluetooth från Emilys HTC (Android).
Så det säger väl ingenting, när jag tänker efter, för det var ju ännu sämre än vad du har fått att fungera.
Användarvisningsbild
av wendtan
apersson850 skrev:Senast ungarna micklade med detta tyckte bilen (min är en 2012, så den har Sensussystemet) att Amandas iPhone 4S var oläsbar. Däremot gick det bra att streama Spotify över Bluetooth från Emilys HTC (Android).
Så det säger väl ingenting, när jag tänker efter, för det var ju ännu sämre än vad du har fått att fungera.
Sådär uppförde sig min bil med innan jag fick mjukvaran för audiosystemet uppgraderat. Den ansåg att Iphone 4S var oläsbar
och kunde endast tillföra laddning till luren. Det där bör lösa sig för din del med en mjukvaruuppdatering.
av Tartryffel
Knapparna styr alltid bara iPod-delen av telefonen, åtminstone vad jag har märkt.
Man får vara glad för att Spotify ens funkar, det har varit lite si och så med den saken från början :)
Användarvisningsbild
av wendtan
Nja, en arbetskamrats 12:a fungerar rattknapparna mot spotify på, men då kör han musiken via blåtand.
av Tartryffel
wendtan skrev:Nja, en arbetskamrats 12:a fungerar rattknapparna mot spotify på, men då kör han musiken via blåtand.
Ah, jag har inte BT själv. Men intressant, och bra för alla som inte har iPhones.
av Tartryffel
wendtan skrev:Det är just en Iphone 4s han använder.
Det har jag inte sagt emot heller. Det jag sa var att det är bra att det fungerar så bra med BT, eftersom andra telefoner än iPhone inte är dockningsbara på samma sätt som Apples är.
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]