Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av norrman
Hej,

Jag står i begrepp att köpa mig en beg. Volvo V70 II D5 MY09 och tänkte inför köpet höra mig för om vilka återkallelser som gjorts från Volvos sida så här långt, dvs vad jag som köpare bör kontrollera är utfört?

Återkallning av remspännare känner jag till, men jag antar att det skett fler återkallelser?

Har ni lust att fylla på listan med era erfarenheter? Gärna med motornalternativet specificerat (inte bara D5:an med andra ord...).
av Enzo
norrman skrev:Hej,

Jag står i begrepp att köpa mig en beg. Volvo V70 II D5 MY09 och tänkte inför köpet höra mig för om vilka återkallelser som gjorts från Volvos sida så här långt, dvs vad jag som köpare bör kontrollera är utfört?

Återkallning av remspännare känner jag till, men jag antar att det skett fler återkallelser?

Har ni lust att fylla på listan med era erfarenheter? Gärna med motornalternativet specificerat (inte bara D5:an med andra ord...).
Är den servad enligt bok så är ju åtgärderna utförda.
Användarvisningsbild
av hollan
om den e servad på volvo åf ja! annars inte
du har en kampanj på olje nivå med ny lägre nivå och mindre olja i motorn än vad det står i boken och den innefattar även ecm uppdatering
sen var där nått med styrenheten till elkylfläkten men jag kommer inte ihåg om det var 09or
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]