Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mjac
Sitter och räknar på nästa tjänstebil, använder "Bygg din Volvo" för att förbereda mig inför besöket hos handlaren.

Hittar dock inte någon backkameroption, är det gömt i något av paketen eller är det ett fel på webben?
Har sett backkamera diskuteras här på forumet så det måste ju finnas, dessutom finns det en panoramakamera som tillval (det nämns inte heller någonting om ifall backkamera ingår i just det tillvalet) så backkamera borde ju finnas.

Är jag blind eller finns det någon annan förklaring?

Bilen det gäller är V70/XC70.
Back-kamera verkar vara ett eftermonterat tillbehör, alltså något som inte byggs från fabrik (så som tex. vinge). Det är alltså något som monteras hos ÅF i så fall..

Kollade på Volvocars hemsida under fliken tillbehör/komfort på V70 så hittade jag "PARKERINGSHJÄLPKAMERA" som den korrekta benämningen verkar vara.

Priset för den får du alltså vända dig till en ÅF för, det kan du inte får ur konfiguratorn på nätet.
Lite OT men jag tänkte jag skulle kolla in "Bygg din Volvo" men kommer inte vidare.
Jag får bara en vit sida med "Våra bilar" och klickar jag på någon bil så får jag info om den modellen och kan därifrån välja "Bygg..." och så kommer jag till den vita sidan igen.
SBS eller?
Låter som din webläsare inte är up-to-date.. Har du dom senaste Java-uppdateringarna och Flash å sånt?

För min del funkar det inte i Intenet explorer på jobbet men i google chrome funkar det fint..
Eftersom jag har en kan jag bekräfta att på vissa bilar är parkeringshjälpskameran tillbehör som monteras hos återförsäljaren. Så var det för XC70. Men redan när jag köpte den förra året var backkameran något som kunde beställas från fabrik om man beställde en XC60 (tror jag det var).
Variosboy skrev:Låter som din webläsare inte är up-to-date.. Har du dom senaste Java-uppdateringarna och Flash å sånt?

För min del funkar det inte i Intenet explorer på jobbet men i google chrome funkar det fint..
IE 64bitars funkar ej, dvs typ SBS :oops:
av mjac
Då fick jag en förklaring, även om det känns konstigt att det är en ÅF-option på vissa modeller och inte på andra.
Tack för hjälpen!
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]