Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torwald
Hej min värme i bilen fungerar inte har jag märkt. Man måste nämligen sätta den 30 grader eller max för att det skall komma någon värme. När jag körde under dagen märkte jag inga konstigheter, menn nu på kvällen kommer det kall luft när den står på 22grader. Någon som råkat ut för något liknande?
av boston00
Haft en annan bil som betedde sig så, då var det utetemperaturgivaren som användes för ac oxå. Vet inte om det funkar likadant på volvos. Kolla ialla fall om utetempen visar rätt.
Användarvisningsbild
av torwald
Johannnes skrev:Vad är det för bil, årsmodell m.m.?
Sorry jag glömde skriva det... V70II 2,4d MY10
Användarvisningsbild
av hollan
funkar dieselvärmaren?
Användarvisningsbild
av torwald
hollan skrev:funkar dieselvärmaren?
Ja, det gör den
chanel skrev:Står extravärmaren i läge på i färddatorn?
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Menar du om tillsatssvärmaren/dieselvärmaren skulle vara på under färd? Hur vet jag det i så fall?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Du har ju precis köpt bilen från en handlare, det är ju bara å lämna in den på garanti!
Användarvisningsbild
av torwald
Variosboy skrev:Du har ju precis köpt bilen från en handlare, det är ju bara å lämna in den på garanti!
Ja det är sant. Jag hade bara hoppats på att det var typ. "kolla den där säkringen" eller "kacka på det där relät" eller "koppla ur bateriet"- typ av del :p
Användarvisningsbild
av VolvoB20
-Fel på yttetemp givare
-Fel på innertemp givare
-Fel på motor/vattentemp givare
-Fel på luftspjäll motor/givare
-Fel på vattenventil motor/givare
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]