Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ml99
Hej, står i begrepp att köpa en XC70 men undrar lite om ni har koll på förväntade uppdateringar. Har sökt men inte hittat några detaljer om detta. Alltså tror ni det blir någon skillnad på MY13 kontra MY12?
Om det kommer någon facelift (MY13) vet ni i så fall när man brukar få info om detta? Vad jag förstår så verkar v20 vara den veckan då man kan beställa nya årsmodellen men när får man information om eventuella förändringar?
av sweborn
Det har nämnts på detta forum att säljarna får utbildning om kommande utbud vecka 11. Kan du hålla dig tills dess lär du få hintar om det händer något eller inte.
av ml99
sweborn skrev:Det har nämnts på detta forum att säljarna får utbildning om kommande utbud vecka 11. Kan du hålla dig tills dess lär du få hintar om det händer något eller inte.
Tack för det! Jag väntar med spänning! :-)
av pergrein
Det var jag som skrev det i en annan tråd men jag kom ihåg fel och det är V13 som gäller men det kan du nog vänta in också?
Detta är ju då för Volvo här uppe i Gällivare och kan ju vara så att andra har det tidigare/senare...

Mvh
Per
av ml99
pergrein skrev:Det var jag som skrev det i en annan tråd men jag kom ihåg fel och det är V13 som gäller men det kan du nog vänta in också?
Detta är ju då för Volvo här uppe i Gällivare och kan ju vara så att andra har det tidigare/senare...

Mvh
Per
Jodå, det ska nog gå att hantera den väntetiden. Tackar!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
ml99 skrev:.... förväntade uppdateringar. ?
Brukar ju bli en prishöjning också....
av Moody
v20 är väl normalt den veckan som produktionen ställs om till nya Modellåret. Info kommer tidigare, gissar på mitten april.
Användarvisningsbild
av Variosboy
VolvoB20 skrev:
ml99 skrev:.... förväntade uppdateringar. ?
Brukar ju bli en prishöjning också....
Jasså?

När det gick över från MY08 till MY09 hade min spec gått ner 10k..
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]