Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Har en xc70 2012a, har två hundar och när det är varmt vill man gärna har bakluckan öppen och ha låst bil.

Testade detta härom dagen vilket visade sig att det inte gick att låsa bilen med bakluckan öppen, någon som vet om det går att ställa in så bilen går att låsa trots att luckan bak är öppen?(ej elbaklucka).
av Aldhissla81
Har du prövat låsa bilen manuellt med nyckeln. Så fick man göra på gamla V70 om man hade bakluckan öppen
av pergrein
Det går ej att låsa med någon dörr eller baklucka öppen (gick på någon årsmodell tidigare). Men du kan låsa bilen och sedan låsa upp bakluckan på fjärren då är dörrarna fortfarande låsta...

Mvh
Per
av Cox
Tryck in låsklacken som sitter i låskistan, det löser problemet. Du får då samma effekt som med en friskluftskrok.
Sedan kan du låsa bilen utan problem.
av AndS
Blir förvånad över att Volvo ändrar funktioner mellan modeller och olika år när det gäller sådant som är rutinmässigt.
I vår V70II -08 kan jag öppna bakluckan och sedan låsa bilen, då åker låsknapparna ned men bilen förblir olarmad. När man sedan skickar igen bakluckan blir den låst och bilen larmas.
av Peanuts
För mig funkar det att sätta "Nedsatt skydd" och sedan öppna bakluckan. Efter det kan jag låsa alla dörrarna som vanligt med larmdosan och vovvarna får frisk luft om vi måste gå ifrån dem en liten stund.

V70 DRIVe MY11
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]