Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nian
Hämtar min nya V70 T4F imorgon och funderar på att placera båda barnen bak.
Har läst i ett par trådar att vissa haft barnen i mitten bak, fungerar det verkligen och är det trafiksäkert?

Grabben är 2.5 år och dottern är 9 månader.
Användarvisningsbild
av moose
mittenplatsen bak borde ju i rimlighetens namn vara säkraste platsen i bilen för barn. så långt ifrån alla hörn som möjligt. det ja ser som det besvärliga är fastsättning av stol och att hitta lämplig stol som passar in mellan sätena.
placera babyskyddet/den mindre barnstolen bakom förarstolen och 2,5 åringen bakom passagerarstolen så blir det enkelt att sätta i och ta ut bägge barnen samtidigt som du får bäst komfort i framsätet.
själv har ja en akta graco cosmic bakom passagerarsätet och det är rätt ok, kanske lite väl upprät sittställning fram för långåka men det fungerar.
av boston00
Bi har 3 barn och minstingen sitter i mitten bakåtvänd, minstingen är 9 mån. Nu vet jag inte om jag har rätt men i min värld är det i huvudsak 2 saker som gör det säkert med barn i bilen.

1- Ha dom alltid bak.
2. Ha dom alltid - så länge det bara går i bakåtvänd stol.

Att det inte finns en stol framför som tar emot stolen är skit samma om det var det du tänkte på. Stolen är konstruerad så att vanliga bältet spänner åt en hållet och bältena som du fäster i golvet/stolen spänner åt andra hållet.

Nu har jag en 9 åring och en 7 åring som sitter på bälteskuddar och sen minstingen i mitten.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]