Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndreasGLT
Idag när jag skulle backa ut bilen så låg en sensor i larm hela tiden. När jag kontrollerade den såg jag att hela hållaren lossnat. Vad jag förstår är de limmade.Vågar man ge sig på att limma dit den på plats eller bör man riva ner stötfångaren. Nån som har erfarenhet?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag vet inte exakt hur det ser ut och vad du kommer åt utan att de montera men jag fick limma om en av mina på xc60'n. Den km jag åt bakifrån utan att montera bort något. Jag använde ett volvolim som man normalt sett ancänder för att montera t.ex. Scuffplates. Antar att det är någon form av sikaflexliknande.

/Martin
av chanel
Har limmat fastmina med smältlim. De vid kanterna går bra att ta underifrån utan att lossa något, de i mitten behöver man släppa plastmuttrarna på undersidan av stötfångaren för att komma åt. De mittersta är tråkiga speciellt med dragkrok, provade också något de rekomonderade på volvoverkstaden i byn mendet satt bara någon månad.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]