Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jiwetaxi
Min V70 bifuel rycker till (vid gasdrift) när man möter med resp släpper gaspedalen, rycket blir kraftigare när rullmotstånedet är lågt t.ex i svagt medlut. Rycket blir också kraftigare om man efter gassläpp väntar lite med att möta med gaspådrag. Det verkar som om bränslet inte "når fram" när man rör gaspedalen Volvoverkstaden säger att gasbilarna kan göra så men min erferenhet, efter att ha provat andra gasvolvos är att det inte stämmer. Har även frågat andra gasvolvoägare men dessa känner inte till något liknande problem. Hackandet började uppträda vid 500 mil, bilen har nu gått 2500 mil. Vid bensindrift går bilen hur mjukt som helst.
Användarvisningsbild
av jgbptl
Jag har också noterat samma sak. I och för sig inte värre än att jag tänkt ta det i samband med något annat som t ex vanlig service. Men som sagt, det rycker faktiskt till lite grann ibland när man kör på gas.
Enda skillnaden jag märker är att det vid krypkörning är svårare att köra ryckfritt framförallt precis när man går från motorbroms till försiktig gas. Dock knappt märkbart men skillnad mot bensin. Har också hänt någongång vid max gaspådrag att den kopplat om till bensin och att det då blivit ett ryck men det är allt. Har kört ca 1000 mil
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]