Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Åba
I min bekantskapskrets finns det två stycken som haft inbrott i sina bilar på samma ställe i Norrköping under vintern.
Det som är lite förbryllande är att i båda fallen så har man tagit sig in i bilarna utan att lämna ett enda spår som visar hur de gjort.
Dessa bilar är: V70II -08 FT och V70II D3 -11.
Ägarna är alltid väldigt noga med att låsa sina bilar, och förresten så är det väl larm som standard på dessa?
Jag får nästan känslan av att man tagit sig in bilarna med hjälp av original-nycklar.
I båda fallen så har inget av värde stulits, så varför gör man sig då besvär med att fixa fram nycklar med rätt kod? (Om det nu är så de gjort)
T ex BMW har ju haft problem under några år med organiserade ligor som bryter sig in i vissa modeller, på ganska sofistikerade sätt, för att stjäla t ex airbags mm.
Jag har ej hört talas om nåt liknande när det gäller dessa typer av Volvo-bilar, men kanske nån här har annan information?
Användarvisningsbild
av MartinS
Du behöver väl åtminstone momentum för att få med larm per automatik eller?

/Martin
av lobbysleeper
Sitt i bilen, lås med fjärren.
vänta lite
Rör på dig.
tut-tut eller dött?

alternativt
Lås bilen med fjärren.
vänta lite
Lås upp bilen "manuellt" med nyckelbladet som sitter i fjärren
öppna dörren
tut-tut eller dött?
Användarvisningsbild
av Åba
qwerty skrev:Larm är tillval.
Ok.

Men även utan larm, så är det väl ganska svårt att ta sig in i dessa moderna bilar?
Utan att krossa nåt fönster, föra massa oväsen eller göra åverkan på annat sätt, menar jag.

Eller är det jag som har övertro på dagens bil-lås?
Användarvisningsbild
av petkas
Syrrans grabb jobbar som polis i nacka o dom har tagit fast flera stycken som har haft dosor som man kan slå ut larmet med(men ej startspärr) i sickla var det t.e.x en som gick på parkeringen o tömde bilar på löpande band när syrrans grabb var o handlade där(han var ej i tjänst då)men han tog fast honom o ringde sina kollegor som kom o hämtade honom,dosan ser ut som en liten fjärrkontroll fast med bara en knapp.
Användarvisningsbild
av hollan
christerhe skrev:Hur kan jag kolla om bilen har larm? D:
lås bilen med fjärren har du en röd lysdiod mitt på instrumentpanelen som blinkar en gång i sekunden eller nått ditåt så har du larm är där inget som blinkar har du inget larm
larm är tillval på basbil och kinetic kommer i momentum
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]