Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snöfinken
Hej!

Har försökt sälja min V70 ett tag (MY 2009 med 6000 mil på mätaren) och tycker att det verkar vara riktigt trögt på beg.marknaden. :???:

Borde inte Etanolbilar vara lite mer attraktiva nu när bensinpriset skjuter i höjden?

Tycker priset i förhållande till mil och årsmodell är rätt.

Vad tycker panelen?

Tog bort länken då vissa uppfattade det som smygreklam.

Mvh Snöfinken
Senast redigerad av 1 Snöfinken, redigerad totalt 0 gånger.
av Snöfinken
VolvoB20 skrev:Smygreklam !
Synd att du tolkar det så. Ville få synpunkter varför det är så segt att sälja privat.. Detta forum är väl knappast där folk letar efter objekt att köpa?
av Snöfinken
Tog bort den (vill inte bli angklagad för att publicera smygreklam)

Priset jag försöker sälja den till är i spannet 140.000 - 145.000. Bilia bjöd 130.000 för den när jag hämtade min nya bil. Tyckte det var för lågt. Enligt bilrpriser ligger bilen i rätt intervall...

Är det så att Etanolbilar är avskräckande?
Användarvisningsbild
av MartinS
De är svåra tider, det behöver inte vara fel på varken pris eller annons egentligeb, det tar bara tid. Priset påverkar naturligtvis köparurvalet men har man tid och ett pris man tycker verkar okej så blir den nog såld till slut.

Röd färg kanske drar ner antalet potentiella köpare något?

/Martin
av Moody
Är inte etanol ganska iskallt på beg.marknaden numera?
av Lövet
Du får länka hur mycket du vill till din bil, det har herr B20 inte ett dugg med att göra!

Länka gärna igen, ibland kan det vara så att man har glömt någon väsentlig information i annonsen som gör att intresset uteblir. Bra bilder är alltid nyttigt också, gärna ur flera vinklar samt bra bilder på interiören.
av Snöfinken
andreas_lofgren skrev:Du får länka hur mycket du vill till din bil, det har herr B20 inte ett dugg med att göra!

Länka gärna igen, ibland kan det vara så att man har glömt någon väsentlig information i annonsen som gör att intresset uteblir. Bra bilder är alltid nyttigt också, gärna ur flera vinklar samt bra bilder på interiören.
Då provar jag igen med länken :)

http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_V70 ... 6.htm?ma=1
av Lövet
Själv skulle jag nog kosta på mig 40:- för att få lägga till lite extra bilder på bilen. Halva köpet görs vid datorn - du måste få folk sugna direkt. På en vanlig bil som V70II så väljer man annars bara nästa bil i listan.

Kanske är 140' lite i mesta laget, skulle jag köpa själv skulle jag nog överväga en 2.5FT med några mil mer för samma pengar. Det är förstås en personlig reflektion men jag tror inte jag är ensam om det resonemanget. http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... ?ca=11&w=3.

Är det någon som hört av sig? Om inte finns risken förstås att priset helt enkelt är för högt för att vara intressant.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5