Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ercmeister
Tja!

Farsan fick sin nya S80 T4F - 12 här i torsdags och idag när han skulle åka till stan så var skärmen död i bilen, sedan skulle han backa ut från garaget och då äre ett staket bakom men sensorn som senast igår som varna att man närma sig lät inte heller.. så jag gick runt bilen medans han satt i bilen med både D och R i men inget funka gällande parkeringssensorn..

någon som har någon ide vad det kan va? Ska naturligtvis åka till Volvo på i morgon och klaga..

hälsn Eric
Den har väl Sensus? Det är rätt vanligt att den skärmen bara slocknar. Då lägger en hel del som mer eller mindre har med den att göra av också. Ibland kommer den igång genom att använda startknappen för radion (i övre vänstra ratten på mittkonsollen). Ibland kommer den igång av sig själv om en stund, eller nästa gång man kör.
Volvos verkstäder vet varken ut eller in, men uppdaterar programvaran och hoppas på det bästa om man klagar.

Detta har hänt mig två gånger, båda självreparerande, och kompisars bilar X gånger.
av jpu
Hände mig också - otroligt irriterande och skitdåligt.
fick lämna bilen på rejmes för nollställning av systemet och uppdatering.
av jpu
Premium...
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]