Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Omek skrev:
Thella skrev:Ja...jag undrar just det. Tycker att det liksom blir "pirrningar" i pedalen när man trycker ner den. Var ett tag sen jag körde manuellt, men tycker det känns annorlunda jfr med vad man är van vid.
Ja.

Helt normalt.

Har det med att det är diesel att göra?
Thella skrev:
Omek skrev:
Thella skrev:Ja...jag undrar just det. Tycker att det liksom blir "pirrningar" i pedalen när man trycker ner den. Var ett tag sen jag körde manuellt, men tycker det känns annorlunda jfr med vad man är van vid.
Ja.

Helt normalt.

Har det med att det är diesel att göra?

Ja.
2,4d 2010, pirrar inte ett dugg, löper mycket mjukt och fint så länge som det är varmt. Vid minus 20 segar sig pedalen kvar och kryper upp långsamt. Normalt tyckte Bilia, jag håller inte med. Ingen bil jag haft tidigare har visat detta beteende. Orkade inte tjafsa om allt och nu är garanti tiden slut. En egenskap kallas det. Ett konstruktionsfel vore mera korrekt benämning, Ja, jag är bitter...
P1800 skrev:2,4d 2010, pirrar inte ett dugg, löper mycket mjukt och fint så länge som det är varmt. Vid minus 20 segar sig pedalen kvar och kryper upp långsamt. Normalt tyckte Bilia, jag håller inte med. Ingen bil jag haft tidigare har visat detta beteende. Orkade inte tjafsa om allt och nu är garanti tiden slut. En egenskap kallas det. Ett konstruktionsfel vore mera korrekt benämning, Ja, jag är bitter...
Varm och -20..

Bilen kommer att upplevas olika.

Bitter..

Tja..

Byt fru.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]