Moderator: Moderatorer
Cox skrev:Häv köpet, dom har ju haft bilen inne tre gånger och inte lyckats finna felet.Dom ville ha in den på Fredag för att läsa av den!
perhall skrev:Det som "brukar hända" (ibland åtminstone) är att de gör en slarvig felsökning 2 ggr, dvs. meken fakturerar Volvo Cars 1500 kr och lägger ned 10 minuter på att felsöka... typ, sen tredje gången fattar verkmästaren att det är allvar och de tvingar någon mek att leta tills det är löst. Konstigt att de inte löste det på tredje. Min s/s fungerar utmärkt /PHDetta råkade en kollega ut för. Hans splittnya V70 d2 PS stannade och gick inte att få igång, bärgning till verkstad. Inget fel enligt datorn, bilen startade och funkade. Fungerade någon timme, samma sak. In på verkstad men inga fel och fungerade. Sen gick den väl en dag till innan den la av. In på verkstad och då hittade dom att jordkabeln på generatorn satt löst. Alla tre gånger är det olika verkstäder varav den sista tog det på allvar.
perhall skrev:Det som "brukar hända" (ibland åtminstone) är att de gör en slarvig felsökning 2 ggr, dvs. meken fakturerar Volvo Cars 1500 kr och lägger ned 10 minuter på att felsöka... typ, sen tredje gången fattar verkmästaren att det är allvar och de tvingar någon mek att leta tills det är löst. Konstigt att de inte löste det på tredje. Min s/s fungerar utmärkt /PHTror inte problemet ligger där, då jag jobbat som mekaniker på samma volvo verkstad för en massa år sedan! samt att mekanikern har kontakt med Göteborg ang problemet!
Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]