Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har inbyggd telefon i bilen (v70-09) men skulle vilja ha bluetooth handsfree då tele2 inte har slavkort för privatpersoner. Går det att eftermontera den inbyggda handsfree så man kan utnyttja telefonknapparna som finns på ratten?
de kommer garanterat svara dej att det inte går. har läst ett flertal trådar om att det inte går.
är själv mycket intresserad av detta då ja har samma tel i min -09.
helt klart kan vi ju konstatera att det går för bilar byggdes med blåtand -09 och folk klarar av att flyga till månen :D .
men hur mycket jobb och hur många databoxar, kablage och omprogrameringar som måste göras är det som är intressant.
Det rullade bilar redan 07 med både fast tele och blåtand.

Det som behövs är:
Ta ner handsfack:10 min.
Montera fast blåtandsmodul: 10 min.
Programera blåtand: 5 min och avinstallera tele 5 min.
Återmontera handsfack: 10 min
Thats it.
ak84 skrev:Har inbyggd telefon i bilen (v70-09) men skulle vilja ha bluetooth handsfree då tele2 inte har slavkort för privatpersoner. Går det att eftermontera den inbyggda handsfree så man kan utnyttja telefonknapparna som finns på ratten?
Tjabba

Jag jobbar på Tele2(business) och det stämmer dessvärre att vi ej har tvillingkort på privatsidan.
Men 2 saker du kan göra så du "kommer runt det" (då tvillingkort endast bygger på vidarekopplingar hos oss, Telia och 3 medans Telenor har 2 kort med identiska IMSInr.

1, Teckna ett abonnemang Netto. 12:-/mån. Vk din master till slave vid "Ej svar" samt vid avstängd lur.
2, Samma som ovan fast ett kontantkort som slave. Nackdel = måste komma ihåg att tanka kortet 1ggr/12mån.

I båda fallen är medflytten helt kostnadsfri då det inte kostar T2 till T2

Lycka till :-)-)
peetan skrev:Det rullade bilar redan 07 med både fast tele och blåtand.

Det som behövs är:
Ta ner handsfack:10 min.
Montera fast blåtandsmodul: 10 min.
Programera blåtand: 5 min och avinstallera tele 5 min.
Återmontera handsfack: 10 min
Thats it.
Jag tycker detta låter mycket intressant. Har du/någon en uppfattning om pris på ett sånt ingrepp?
LOTEZ skrev:
Tjabba

Jag jobbar på Tele2(business) och det stämmer dessvärre att vi ej har tvillingkort på privatsidan.
Men 2 saker du kan göra så du "kommer runt det" (då tvillingkort endast bygger på vidarekopplingar hos oss, Telia och 3 medans Telenor har 2 kort med identiska IMSInr.

1, Teckna ett abonnemang Netto. 12:-/mån. Vk din master till slave vid "Ej svar" samt vid avstängd lur.
2, Samma som ovan fast ett kontantkort som slave. Nackdel = måste komma ihåg att tanka kortet 1ggr/12mån.

I båda fallen är medflytten helt kostnadsfri då det inte kostar T2 till T2

Lycka till :-)-)
Tack för tipset! synd bara att man inte kan ringa med mitt vanliga abonnemang.
ak84 skrev:Har inbyggd telefon i bilen (v70-09) men skulle vilja ha bluetooth handsfree då tele2 inte har slavkort för privatpersoner. Går det att eftermontera den inbyggda handsfree så man kan utnyttja telefonknapparna som finns på ratten?
Det går inte eftermontera standard Blåtand. Det finns ingen eftermarknadsmjukvara för att göra det
så tyvärr är det omöjligt.
Vilket Abb är det du menar LOTEZ? http://www.tele2.se/mobilabonnemang.html

Jag har kontantkort idag och har tröttnat på att fylla på det och har därför letat efter ett så billigt abb som möjligt, 12kr/mån låter taget.

"tvillingkort" till mitt ftg-abb hos Tele2 skulle tyvärr vara lite omotiverat dyrt när jag kollade.

Edit: Hittade genom att gå lite omvägar http://www.tele2.se/mobilabonnemang/netto.aspx
Men 24 månaders bindningstid för ett rent abbonemang ??

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]